cnadnr autostrada

sursa foto:  http://www.cnadnr.ro/

Incredibil! Câți bani pune la bătaie Guvernul pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești

Suma de bani stipulată în Master Planul General de Transport, cursul folosit fiind de 4,5242 lei/euro, nu bate nici pe deprte cu realitatea. Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu, vorbește despre suma fabuloasă pe care o pune la bătaie statul pentru realizarea acestei autostrăzi.

Suma prevăzută în proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Autostrada Sibiu – Pitești”, de 15,061 miliarde de lei, respectiv 3,34 miliarde de euro, este cea reală și ține cont de studiul de fezabilitate realizat în 2008 și de planul de detaliu, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu.

„Suma prevăzută în Hotărârea de Guvern pentru construcția Autostrăzii Pitești-Sibiu este cea reală, care ține cont de studiul de fezabilitate din 2008 și de planul de detaliu. Master Planul General de Transport este orientativ, îți dă o sumă orientativă, ținând cont de prețurile la nivel regional și mondial și de formele de relief, dar nu îți poate spune în detaliu cât te costă. După ce se întocmește studiul de fezabilitate, se face studiul de detaliu și se observă exact cât costă, ținând cont inclusiv de costurile de expropriere, de mutarea utilităților… În plus, traseul actual al Autostrăzii Pitești-Sibiu are 123 de kilometri, față de 116 kilometri prevăzuți în Master Plan. Deci, se lungește și traseul. Master Planul îți dă aproximativ traseul, apoi studiul de fezabilitate și planul de detaliu îți indică exact traseul”, a explicat Alin Șerbănescu.

Vezi și Avertizări de proporții! Suntem lideri în UE, dar ca dezastru economic

În prezent, documentația privind secțiunile 1 și 5 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de aproximativ 560 de milioane de euro, fără TVA, a fost trimisă către Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

„Acum sunt scoase la licitație proiectarea și execuția (pentru loturile 1 și 5 — n. r.). Sperăm undeva prin iarnă să fie deja semnat contractul, ținând cont de tot ce înseamnă contestații, în anul 2018 să înceapă deja faza de proiectare a autostrăzii, iar în 2019 faza de execuție. Ar trebui ca undeva în 2022 să fie gata lucrările la această autostradă”, a precizat Șerbănescu.

Referitor la loturile 2, 3 și 4, CNAIR așteaptă documentația tehnică, pentru a realiza proiectele tehnice.

„În ceea ce privește loturile 2, 3 și 4, așteptăm să fie depusă la CNAIR documentația tehnică. Documentațiile tehnice sunt realizate de consultanți externi. Până la sfârșitul verii ar trebui să avem documentația tehnică. Urmează întocmirea proiectelor tehnice, apoi documentația este trimisă la ANAP și, după verificare, în SEAP. Teoretic, până la sfârșitul anului am putea să le avem în SEAP”, a adăugat reprezentantul CNAIR.

Autostrada Sibiu — Pitești este parte a coridorului TEN-T Core și reprezintă tronsonul lipsă al coridorului Nădlac — Arad — Timișoara — Lugoj — Deva — Sibiu — Pitești — București — Constanța, care traversează România de la vest (granița cu Ungaria) la est (Portul Constanța).

Vezi și EXCLUSIV! Dezvăluiri dintr-un minister important cu impact asupra tuturor românilor. Adevăruri nespuse până acum

Potrivit notei de fundamentare care însoțește proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Autostrada Sibiu — Pitești”, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, față de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 s-au efectuate o serie de revizuri, principalele constând în reinvestigarea terenului și studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cât mai optime având în vedere constrângerile zonei atât din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declarării unor noi situri protejate natural și cultural, cât și a dezvoltărilor socio-economice și a creșterii considerabile a traficului atât cel de mărfuri, cât și cel turistic și de pasageri. A fost necesară și alinierea proiectului la cerințele noilor norme și normative revizuite/actualizate atât cele naționale, cât și cele europene,

Vezi și Lovitură de teatru! Celebru milionar român pe punctul să-și piardă toată averea – despre cine este vorba și cum a ajuns aici

Astfel pentru stabilirea variantei optime de traseu au fost analizate 7 alternative, varianta selectată stabilindu-se în baza unei analize multicriteriale, care a avut în vedere: reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea cheltuirii eficiente a resurselor financiare, gestionarea impactului asupra mediului, îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate și siguranță a traficului etc. În cadrul studiului de fezabilitate 2008, traseul autostrăzii era estimat la 116,64 km, împărțit în trei sectoare — Sector I Sibiu (Vestem) — Boița — Racovița (Cornetu) în lungime de 40,2 km; — Sector II Racovița (Cornet) — Tigveni, în lungime de 38,3 km și Sector III Tigveni — Curtea de Argeș — Pitești, în lungime de 38,14 km.

În prezent s-a realizat revizuirea traseului la secțiunea de la capătul autostrăzii dinspre Sibiu, deoarece inițial autostrada prevedea conexarea cu viitorul Drum Expres Făgăraș — Sibiu în zona localității Vestem. Datorită realizării Variantei de ocolire Sibiu la profil de autostradă, s-a prevăzut ca autostrada Sibiu — Pitești să se conexeze la actualul Nod rutier existent al variantei de ocolire Sibiu, cu reconfigurarea elementelor constructive necesare, și resectorizarea traseului revizuit al autostrăzii, a cărei lungime estimată este de aproximativ 122,95 km, acum fiind împărțită în 5 sectoare.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare