sursa foto:  Eugen Dinu/Bugetul.ro

INTERVIU cu președintele executiv al eMAG, Iulian Stanciu. ‘Lucrurile s-au inversat față de pandemie’

Luni, reporterul Bugetul.ro a realizat un interviu cu președintele executiv al eMAG, Iulian Stanciu, la sediul noului depozit eMAG de la Joița.

Președintele executiv al eMAG ne-a dezvăluit cum s-a ajuns ca localitatea Joița să fie aleasă pentru dezvoltarea centrului logistic.

Totodată, Iulian Stanciu a declarat, pentru Bugetul.ro, că preferințele oamenilor s-au inversat față de pandemie. Dacă în pandemie prioritare pentru cumpărători erau electrocasnicele mari, televizoarele și „tot felul de lucruri de casă și de grădină, de la mobilă la tot felul de decorațiuni” și se cereau mai puțin produsele auto, de fashion și cosmetice, acum situația s-a inversat.

„Oamenii vor telefoane mobile, vor produse auto, vor fashion, produse cosmetice – toate lucrurile astea au crescut și ne-am pregătit oferte mai mult în zona aceasta”, a subliniat, în interviul acordat Bugetul.ro, președintele executiv al eMAG.

Vezi și Festival de oferte la eMAG, de Black Friday: 1,5 milioane de oferte! Sute de mii de electrocasnice, tone de carne de porc și kilograme de aur pregătite pentru ziua cu cele mai mici prețuri din an

Interviul pe care l-a președintele executiv al eMAG, Iulian Stanciu, pentru Bugetul.ro:

Eugen Dinu: De ce ați ales Joița pentru acest centru logistic?

Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG: Acum vreo 6-7 ani am început căutările și ne-am uitat la o locație care să aibă acces la infrastructură, să fie aproape de Șoseaua de Centură care conectează diverse puncte logistice, sediile curierilor și trebuia să aibă loc pentru extinderea viitoare.

Și aici am găsit o singură bucată de 600.000 de metri pătrați, am avut noroc să covingem proprietarul, o doamnă de 80 de ani, să ne vândă, care nu voia să vândă la nimeni. I-am povestit ce dezvoltări frumoase avem în plan, lucrurile s-au întâmplat. Primul depozit a fost construit în 2018 și acum îl avem pe-al doilea, de 125.000 de metri – în total 250.000 de metri de spații de depozitare.

R: La cât s-a ridicat tranzacția pentru teren, îmi puteți spune?

I.S.: Nu mai știu exact, dar a fost undeva peste 6 milioane de euro.

R: Și mai aveți în plan să vă extindeți în altă parte?

I.S.: Deocamdată, funcționează bine și din ce în ce mai bine. Pe măsură ce infrastructura rutieră se dezvoltă, funcționează modelul centralizat, cu lucrurile în București și care să se livreze repede în țară sau chiar și în Bulgaria, să se livreze a doua zi.

Dar, la un moment dat, ne uităm la un mix între zona asta centralizată și depozitele locale, să începem să ținem stoc și în diverse regiuni ale țării și să livrăm în aceeași zi. Dar trebuie să mai facem niște calcule și, în primul rând, să umplem capacitatea pe care am construit-o aici.

R: Dacă am reținut bine, de la acest Black Friday aveți așteptări de 630 de milioane de lei.

I.S.: 639 de milioane de lei.

R: Acesta este pragul minim presupun.

I.S.: Nu, este o țintă pe care o calculăm în fiecare an, plecând la interesul declarat al oamenilor de a cumpăra. Și îi întrebăm: <<Știți de Black Friday? Doriți să cumpărați de Black Friday? Ce anume doriți? Care este bugetul? De unde vreți să cumpărați?>>. Facem researchul ăsta înainte și, după care, validăm cu ce se întâmplă în realitate.

Și vedem în fiecare an cum se transformă intenția asta în execuție, în clienți și, după care, ne facem estimările.

Ne-am făcut studiile anul ăsta și, pe baza ratelor de conversie, să spunem, din intenție în vânzări ne-am setat această țintă și de aici mai departe ne-am pregătit cu toate categoriile de produse cerute de oameni, pentru că și ele variază, de la an la an.

Dacă anul trecut și acum doi ani era încă pandemie, oamenii cumpărau mai multe lucruri pentru casă, acum cumpără mai multe lucruri pentru ieșit din casă.

R: Ce s-a cerut cu prioritate în anii trecuți, când a fost pandemie, electrocasnice sau ce?

I.S.: Electrocasnice mari, televizoare, pe urmă tot felul de lucruri de casă și de grădină, de la mobilă la tot felul de decorațiuni. Mai puțin partea de auto, de fashion, de cosmetice – a fost destul de slabă vânzare în anii trecuți. Acum lucrurile s-au inversat. Oamenii vor telefoane mobile, vor produse auto, vor fashion, produse cosmetice – toate lucrurile astea au crescut și ne-am pregătit oferte mai mult în zona aceasta.

R: Din câte am înțeles de la colegul dumneavoastră (n.r. – Tudor Manea, CEO eMAG), pentru acest Black Friday, se preconizează că oamenii vor cumpăra mai mult haine.

I.S.: Exact.

R: Dar în cursul anului ce s-a vândut mai mult? Telefoane mobile?

I.S.: Telefoanele mobile s-au vândut foarte bine anul acesta. S-a înregistrat o creștere mare față de anul trecut.

Laptopurile s-au vândut sub anul trecut, la fel și televizoarele, și electrocasnicele mari. Electrocasnicele mici – mai bine decât anul trecut. Fashion-ul s-a vândut mai bine decât anul trecut. Tot ce înseamnă și îmbrăcăminte, și încălțăminte.

R: Pentru acest an, ce profit preconizați că o să aveți?

I.S.: Nu declarăm lucrurile legate de profit. Ce pot să spun este că: suntem profitabili și în România, și la nivel total de grup și doi că banii pe care îi facem profit îi reinvestim în creșterea viitoare și în construcția de infrastructură.

R: Și o ultimă întrebare: referitor la ratele bancare (eMAG oferă, în acest an, până la 40 de rate fără dobândă prin cardurile bancare – n.r.), colaborați cu o anumită bancă?

I.S.: Cu toate, cu toate băncile care au carduri de credit.

R: Și ați negociat în acest sens, e un proces de negociere sau cum s-a ajuns aici?

I.S.: E un proces de negociere, întins pe multe luni, începem din timp. De fapt, este o negociere continuă, pentru că noi avem campanii și până în Black Friday. Dar aici este vârful de campanie.

R: Această campanie, cu ratele bancare, este doar pentru Black Friday sau se aplică și după?

I.S.: Pentru Black Friday, doar pentru Black Friday. După aceea, vor fi ofertele normale, să spunem.

R: Vă mulțumesc!

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare