Un nouă ordonanță de urgență a modificat Legea concurenţei 21/1996. Hipermarketurile, supermarketurile sau magazinele de tip discount sunt obligate să îndeplinească acest lucru, altfel, aceștia vor fi sancţionaţi cu amenzi care variază de la 20.000 la 50.000 de lei.
Potrivit ZF, marile rețele din comerț sunt obligate să transmită Consiliului Concurenţei, la cererea acestui organism, preţurile de vânzare ale produselor comercializate în magazine.
„Întreprinderile care fac parte din comerţul modern cu produse alimentare şi nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter şi cash&carry, vor transmite Consiliului Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor comercializate de acestea, în vederea realizării de analize, studii de piaţă sau comparaţii de preţ. Alineatul (5) (cel de mai sus – n.red.) a fost introdus prin punctul 2 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 39/2017 începând cu 08.06.2017“, potrivit Legii 21/1995.
Vezi și Absolut incredibil! Afacerea neștiută a lui Sebastian Ghiță în valoare de 37,5 MILIOANE de EURO
În cazul în care retailerii nu vor răspunde solicitărilor Concurenţei, aceştia vor fi sancţionaţi cu amenzi care variază de la 20.000 la 50.000 de lei. Prevederile acestea vor intra în vigoare la opt iulie 2017, adică la o lună de la publicarea în Monitorul Oficial.
Până acum, retailerii nu erau obligaţi să dezvăluie preţurile de la raft. Modificarea legii concurenţei vine în contextul în care la finalul anului trecut a fost lansat Monitorul preţurilor, un instrument menit să le permită consumatorilor să verifice online preţul aceluiaşi coş de produse în mai multe magazine.
„Mai cred că dacă Monitorul preţurilor va ajunge să fie într-un final un exemplu de succes (comparaţiile să includă cât mai multe magazine/reţele de retail, cât mai multe produse şi într-un timp cât mai scurt), el va putea fi urmat de implementarea unor proiecte similare şi în alte sectoare, tot pentru beneficiul consumatorului.“ Un instrument similar ar putea fi folosit în sistemul bancar, pe piaţa reţelelor de benzinării sau în telecom şi asigurări. În telecom există deja ceva asemănător implementat de Ancom.
Comerţul modern este o piaţă dominată de zece reţele străine cu circa 2.000 de magazine sub mai multe formate – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry. În total acestea au venituri de circa 10-11 mld. euro anual.
Revenire spectaculoasă! Ce emisiune CELEBRĂ la sfârșitul anilor ’90 se ÎNTOARCE