marcel vela

sursa foto:  mai.gov.ro

Update. Ministerul de Interne îl acuză pe Dumitru Coarnă că răspândește știri false

Update. Ministerul de Interne ne-a transmis un drept la replică pe care îl publicăm integral:

„Având în vedere informațiile false lansate în spațiul public de reprezentantul unei organizații sindicale, cu privire la încercarea de modificare a sumelor acordate angajaților MAI pentru decontarea transportului, informații preluate de instituții media, facem următoarele precizări:

Proiectul de act normativ nu vizează schimbări în modalitatea de decontare a transportului pe timpul delegării și detașării personalului și nici nu afectează prevederile care reglementează în prezent acest mod de calcul al distanțelor dintre localități, el fiind prevăzut în HG nr.1292/2003 și în actele subsecvente.

Proiectul de Ordin de Ministru se referă strict la definiția situațiilor de delegare sau detașare temporară, conform altui act normativ, HG 714/2018, fiind transpus în MAI similar cu ce se aplică deja angajaților altor instituții din domeniul de ordine publică și siguranță națională (spre exemplu celor din MApN).

Concret, proiectul de ordin asigură acordarea în condițiile specifice MAI a indemnizației de delegare și detașare (diurnei), actualizate la valoarea de 20 de lei pe zi și a alocației de cazare la minim 230 lei și definește distanța de detasare sau delegare.

Astfel, aplicația de calculare a distanței la care face referire liderul de sindicat NU este folosită pentru a determina kilometrii parcurși în timpul deplasării în vederea decontării consumului de carburant. 

Aplicația este necesară doar pentru a stabili distanța de la care angajatii pot beneficia de indemnizația legală de delegare sau detașare temporară în localități aflate la mai mult de 5 kilometri față de cea în care își desfășoară activitatea în mod curent.

Totodata actul normativ supus recent dezbaterii transparente in Comisia de dialog social de la MAI, a fost cerut de mai multe organizații sindicale.

Conducerea Ministerului Afacerilor Interne regretă modul în care un anumit pensionar din poliție, înțelege sa comunice in mod constant informații false către media sau membrii activi de sindicat.

Reamintim ca același pensionar a transmis în urmă cu câteva zile o informație falsă privind confirmarea primului caz pozitiv de infectare cu virusul COVID-19, în momentul în care în România nu erau confirmate astfel de cazuri. 

Conducerea MAI consideră că acest mod de comunicare nu face altceva decât să aducă prejudicii MAI, angajaților onești din instituția noastră, cât și publicului larg.

Reamintim că pozițiile și deciziile MAI se comunică oficial doar de către persoane autorizate și competente”, ne-a transmis MAI. 

Printr-un Ordin de ministru, Marcel Vela a încercat să modifice Hotărârea de Guvern nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului. Deși șeful MAI a susținut, într-un  comunicat de presă, că proiectul de Ordin „nu vizează modalitatea de decontare a transportului pe timpul delegării și detașării”, propunerea pusă în dezbatere publică introduce clar o reducere la decontare a distanței parcurse de polițiști, obligându-i pe aceștia să plătească diferența din banii lor, informează Național.

În acest context, Dumitru Coarnă, liderul SNPPC, îl atacă dur pe Marcel Vela, afirmând că „evidențele îl califică drept mincinos” pe șeful Internelor.

Noi am avut niște dispute cu el, cu privire la ședința de Dialog Social, acolo unde voia să modifice, printr-un Ordin de ministru, o Hotărâre de Guvern.  A zis că mint eu și îl bate evidența, îi dau probele în cap. Am minuta ședinței, avem tot, în care se spune foarte clar ce ordine de zi am avut acolo.

Vezi și E scandal mare în Ministerul de Interne! Marcel Vela, în fața procurorilor!

Voia să modifice Hotărârea de Guvern nr. 714/2018 cu privire la decontul în instituția delegării detașări a transportului. Adică am instituția delegării, vin alegerile și, neavând polițiști suficienți în anumite zone, pentru secțiile de votare, fac delegare de competență. Ăla merge cu autoturismul proprietate personală, iar HG-ul are pe anexă o prevedere standard, că distanța pentru care se ia în calcul plata în fapt a acestui serviciu este din centrul localității în centrul localității. 

Ei voiau să modifice, prin Ordin de ministru, să adauge în lege că distanța se ia în calcul de la limita administrativ-teritorială a localităților, adică reduceau la jumătate un drept. Eu, în fapt, parcurgeam 60 de kilometri, iar ei îmi plăteau 30. Asta vrea să facă Vela. Asta se numește hoție, furt, lipsă de bun-simț.

Mai mult de atât, s-a făcut de râs, pentru că a mințit public, prin comunicatul de presă, de ieri. Evidențele îl califică drept mincinos”, a declarat, pentru Bugetul.ro, Dumitru Coarnă.

Ce spune proiectul de Ordin de ministru făcut public pe site-ul MAI

Atunci când deplasările se efectuează cu autoturismul proprietate personală sau cu mijloace de transport deținute legal, cu orice titlu, sau cu mijloace de transport în comun, durata deplasării se socotește în funcție de data și ora sosirii în unitatea la care personalul este trimis în delegare și până la data și ora plecării din această unitate, la care se adaugă durata transportului dus și întors, astfel cum este aceasta apreciată de conducerea unității în care este încadrat personalul trimis în delegare, prin consultarea calculatorului de rute de pe site-ul www.distanta.ro”, se precizează în proiectul de Ordin.

Vezi și Dreapta-împrejur! Marea plecare din sistem

Comunicatul MAI

Precizări privind demersurile legislative referitoare la Decizia Î.C.C.J. nr.51/2019 și unele dintre drepturile personalului ministerului

La începutul lunii februarie, Ministerul Afacerilor Interne a prezentat public două demersuri legislative, unul în legătură cu Decizia Î.C.C.J. nr.51/2019, iar altul privind unele dintre drepturile personalului ministerului, în situații de delegare sau detașare în afara localității în care se află locul permanent de muncă.

Ținând cont și de discuțiile avute în 15 ianuarie a.c. cu toate organizațiile sindicale reprezentative din Ministerul Afacerilor Interne și cunoscând interesul personalului M.A.I. pentru ambele demersuri care privesc inclusiv drepturi salariale, acestea au fost discutate în ședința Comisiei de Dialog Social din 20 februarie a.c..

Organizațiile sindicale au fost anunțate încă din data de 12 februarie a.c., ocazie cu care s-au solicitat opinii, puncte de vedere sau argumente pentru îmbunătățirea proiectelor. Până la data ședinței Comisiei de Dialog Social, nu au fost primite astfel de documente din partea organizațiilor sindicale.

În condițiile în care în spațiul public au apărut mai multe informații eronate despre aceste demersuri ale ministerului, facem următoarele precizări:

Vezi și EXCLUSIV O mare mascaradă?! S-a confirmat dezvăluirea lui Coarnă. ‘Vela încearcă să-și facă imagine publică și pe coronavirus’

1. Demersul legislativ care asigură aplicarea efectelor juridice ale Deciziei Î.C.C.J. nr. 51/2019, publicată în M.Of. nr. 64/30.01.2020, afectează prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2018, sens în care acest demers trebuie materializat printr-un act normativ cel puțin de același nivel. Totodată, acest demers vizează atât situația personalului în activitate, cât și situația personalului pensionat, inclusiv pentru trecut în limita termenului de prescripție de 3 ani, fapt pentru care această soluție poate fi implementată numai printr-un act normativ de nivelul legii.

Demersul legislativ reglementează inclusiv eșalonarea plăților diferențelor salariale într-o variantă diferită față de regula generală instituită de OUG nr. 114/2018, respectiv până la data aplicării în integralitate a Legii cadru nr. 153/2017, în anul 2023.

Inițiativa a fost postată pe site-ul MAI din data de 10 februarie a.c..

2. Demersul legislativ privind drepturile pentru personalul ministerului în situații de delegare sau detașare în afara localității în care se află locul permanent de muncă asigură aplicarea corespunzătoare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 față de situațiile specifice activității desfășurate de personalul ministerului. În contextul în care Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 a înlocuit Hotărârea Guvernului nr. 1860/2006, menținând în mare măsură prevederile anterioare, este necesară înlocuirea Ordinelor interne ale ministrului incidente, în limitele Hotărârilor de Guvern mai sus menționate.

Inițiativa a fost postată pe site-ul MAI din data de 4 februarie a.c..

Proiectul nu vizează modalitatea de decontare a transportului pe timpul delegării și detașării.

Nu sunt afectate prevederile care reglementează în prezent modul de calcul al distanțelor dintre localități pentru decontarea transportului, aceste prevederi existând deja în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr.1292/2003 și în actele subsecvente acesteia.

Proiectul de Ordin supus discuției a fost inițiat în luna ianuarie 2019 și definitivat în luna octombrie 2019 pe baza consultărilor succesive ale tuturor unităților interesate din MAI.

MAI respectă opiniile sindicale pertinente, iar demersurile pe care le întreprinde au ca unic obiectiv respectarea drepturilor angajaților. Pentru atingerea acestui obiectiv, MAI va acționa prin toate pârghiile legale avute la dispoziție.

Ce a transmis SNPPC

CLARIFICĂRI
privind Comunicatul MAI, de ieri, 25 februarie,
care ,,pune la zid” organizațiile sindicale

Date fiind ,,Precizările privind demersurile legislative referitoare la aplicarea Deciziei I.C.C.J. nr. 51/2019 și la unele dintre drepturile personalului ministerului”, publicate, ieri, de către MAI ( https://www.mai.gov.ro/precizari-privind-demersurile-legis…/ ), prezentăm câteva puncte de vedere ale FSNPPC, pentru a clarifica unele afirmații din text, care fac trimitere directă, în mod generic, la organizațiile sindicale.
Menționăm, din start, că apreciem preocuparea declarativă a ministerului pentru soluționarea unor probleme referitoare la ,,drepturile personalului”, dar pozițiile publice din ultima vreme, exprimate de către FSNPPC, privesc rezultatele concrete ale ,,efortului MAI”, care nu concordă cu revendicările noastre profesionale și economico-sociale.

Referitor la afirmația că organizațiile sindicale nu au trimis puncte scrise de vedere pentru ședința de dialog social din 20 februarie

– invitația la ședința de dialog social programată de MAI pentru joi, 20 februarie, a fost primită pe e-mail, în data de 12 februarie, seara, la ora 18,04, având termen de trimitere a propunerilor scrise, pe marginea celor două proiecte de acte normative puse în dezbatere publică, până în data de 14 februarie, ora 14,00; nu am fost de acord, in ansamblu, cu proiectul de act normativ referitor la aplicarea Deciziei 51 a ICCJ, initiat de MAI, si nici cu punctul 2 al ordinii de zi, referitor la OMAI privind drepturi pentru delegare/detasare, existand deja un act normativ de nivel superior in acest domeniu, fapt pentru care nu am formulat amendamente scrise. In plus, timpul foarte scurt impus pentru răspuns nu ne-a permis transmiterea, în scris, a unor puncte de vedere, acestea fiind prezentate, verbal, în cadrul ședinței propriu-zise de dialog social;

Referitor la ,,informațiile eronate apărute în spațiul public despre aceste demersuri ale ministerului” (așa cum se exprimă MAI)

1 – Despre salarizarea la nivel maxim.

Comunicatele FSNPPC din ultima perioadă, preluate, în parte, și de mass-media, referitoare la neaplicarea, de către MAI, a unor Decizii ale CCR și ICCJ, care privesc salarizarea la nivelul maxim al funcției publice, au fost elaborate în concordanță cu litera și spiritul acestora, iar motivarea noastră – prezentată și la ședința de dialog social – concordă cu acțiunile intentate de SNPPC, în contencios administrativ-fiscal, ordonatorilor de credite din MAI, multe dintre acestea fiind deja câștigate definitiv, la Curțile de Apel, pentru câteva mii de membri (și pe care mulți angajatori refuză să le pună în aplicare, fără ,,undă verde” de la MAI, deși sunt executorii). În acest context, am solicitat Guvernului și MAI, în scris, de mai multe ori, inclusiv la ședința din 20 februarie, să emită dispozițiile de salarizare la nivel maxim și să acorde sumele cuvenite pentru ultimii trei ani. Actul normativ inițiat de MAI, în acest sens, despre care aflăm, din nota de subsol inserată în josul primei pagini, că este condiționat de reîvestirea Guvernului – a se vedea documentul postat pe site-ul ministerului, creează o situație fără precedent, pe care nu o putem accepta (dar pe care MAI o omite în Precizările de ieri, așa cum omite să facă trimitere și la celelalte decizii ale instanțelor supreme, în afară de Decizia 51/2019 a ICCJ, și la Legea nr. 71/2015, relevante în această cauză), fapt pentru care ne menținem întru-totul poziția publică exprimată în 21 februarie, a doua zi după ședința de dialog social – vezi site-ul SNPPC.

Considerăm că drepturile noastre salariale izvorăsc din lege și nu sunt monedă de schimb sau obiect de negociere cu niciun guvern, indiferent de culoarea lui politică, iar obligația ordonatorului principal de credite este aceea de a identifica soluții pentru acordarea acestora la timp și în cuantumurile cuvenite, așa cum au stabilit CCR, ICCJ și instanțele de judecată, fără interpretări ,,în viziune proprie” ale acestora, de natură să prejudicieze financiar angajații! Asta ca să nu mai vorbim de lunile din urmă (anterioare perioadei de trei ani), în care polițiștii trebuiau să încaseze salarii mai mari, dar nu vor mai primi niciodată banii cuveniți, pentru că a intervenit termenul de prescripție!!
Cine se face vinovat, domnule ministru, de această amputare a drepturilor salariale?

2 – Despre drepturile pe perioada delegării/detașării în alte localități. Am solicitat MAI să nu modifice actuala reglementare – care ia în calcul distanța de la centrul localității de domiciliu la centrul localității unde se efectuează delegarea/detașarea -, în sensul de a impune ca referință distanța dintre limitele administrativ-teritoriale ale localităților, în condițiile în care sunt foarte multe cazuri în care acestea au limite extravilane foarte apropiate sau chiar alipite. Altfel spus, polițiștii care vor fi implicați în misiuni, cu ocazia alegerilor din acest an, de exemplu, ar trebui să achite din propriul buzunar costul aferent pentru distanțe ce pot ajunge și la peste 50-60 km.

Așteptăm Minuta ședinței, care va reflecta poziția reprezentanților FSNPPC vizavi de subiectele discutate și negociate.”

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare