barna orban

sursa foto:  digi24.ro

Profil de candidat PNL-USR: A turnat la Securitate și a fost ținut pe tușă de ANI, după ce i-a făcut ‘cadou’ soției o stradă

Orașul penalilor! Bugetul.ro vă prezintă astăzi o primă parte a anchetei referitoare la candidații de la Primăria Oltenița.

Candidatul PNL-USR la Primăria Oltenița este un vechi client al Agenției Naționale de Integritate (ANI). Este vorba despre Costinel Milescu, fost primar al Olteniței, intrat în vizorul ANI în 2010, după ce i-a făcut „cadou” soției o stradă.

Fost primar din partea PNȚ al Olteniței, Milescu a fost și turnător la Securitate, însă CNSAS nu i-a atribuit calitatea de lucrător/colaborator al Securității, deoarece nu ar fi făcut poliție politică.

Milescu Costinel a fost recrutat de către organele Securității în calitate de „colaborator”, purtând numele conspirativ „Carol” în anul 1978, respectiv „Orfeliu” în perioada 1979-1980, informații certificate în documentele ce se regăsesc în dosarele fond rețea nr. R 1747, respectiv R 165616, vol. 3 (cote CNSAS).

Elementele mai sus prezentate nu se circumscriu noțiunilor de lucrător/colaborator al Securității, astfel cum sunt acestea definite în prin art. 2 lit. a, b, c din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, deoarece nu se poate reține că informațiile furnizare, indiferent sub ce formă, denunțau activități sau atitudini potrivnice regimului totalitar comunist și care au vizat îngrădirea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. Astfel domnului Milescu Costinel, fiul lui (…), nu i se poate atribuit calitatea de lucrător/colaborator al Securității”, notează CNSAS.

Reclamat că i-a vândut soției o stradă

Costinel Milescu a fost prins de ANI, în perioada în care era primar, că a aprobat o hotărâre a Consiliului Local privind vânzarea unui teren de peste 300 de metri pătrați firmei la care el era asociat, iar soția lui, administrator.

Agenția Națională de Integritate a constatat, în urma procedurilor de evaluare indicii referitoare la posibila săvârșire de către MILESCU Costinel, Primar al Municipiului Oltenița, Județul Călărași, a infracţiunii de conflict de interese, precum și a infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, fapte prevăzute și pedepsite de art. 2531 din Codul Penal al României şi de art. 13^2 din Legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție.

(conform dispozițiilor art. 2531 din Codul Penal al României, “conflictul de interese constă în îndeplinirea, în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, a unui act ori participarea la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, soţul său, o rudă ori un afin până la gradul II inclusiv”).

Sub aspect procedural, au fost îndeplinite cerințele Legii nr. 176/2010, referitoare la înștiințarea persoanelor evaluate, MILESCU Costinel fiind informat, prin adresa nr. 6982/G/I.I./02.02.2011 (confirmare de primire din data de 08.02.2011), despre declanșarea procedurii de evaluare. Prin intermediul adreselor nr. 74594/G/I.I./28.06.2011 (confirmare de primire din data de 04.07.2011) și 3419/G.I.I./20.01.2012, lui MILESCU Costinel i-au fost aduse la cunoștință elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 27.02.2012, MILESCU Costinel a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere.

În urma evaluărilor demarate la data de 17.11.2010, s-au constatat următoarele:

– indicii referitoare la posibila săvârșire a infracţiunii de conflict de interese în materie penală și a infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, fapte prevăzute și pedepsite de art. 2531 din Codul Penal al României şi de art. 13^2 din Legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, întrucât MILESCU Costinel, în calitatea sa de Primar al Municipiului Oltenița, Județul Călărași, respectiv de reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Oltenița a aprobat, semnat și încheiat un contract de vânzare – cumpărare a unui teren în suprafață de 324,35 mp cu S.C. M.C. SERVICE S.R.L., societate în care MILESCU Costinel este asociat, iar soția acestuia deține calitatea de administrator.

Începând cu anul 2004, MILESCU Costinel deține funcția de Primar al Municipiului Oltenița, Județul Călărași.

Începând cu data de 28.07.1993, MILESCU Costinel deține calitatea de asociat la S.C. M.C. SERVICE S.R.L., în perioada 28.07.1993 – 04.08.2004 deținând și funcția de administrator.

La data de 29.08.2007, MILESCU Costinel, Primar al Municipiului Oltenița, Județul Călărași, a aprobat Hotărârea Consiliului Local al Muncipiului Oltenița privind vânzarea prin licitație publică a unui teren aparținând domeniului privat al Municipiului Oltenița, semnând, în calitate de reprezentant al Consiliului Local, contractul de vânzare – cumpărare a terenului mai sus menționat, în suprafață de 324,35 mp, cu S.C. M.C. SERVICE S.R.L., societate în care acesta deține calitatea de asociat, iar soția acestuia calitatea de administrator.

Având în vedere cele de mai sus, s-a dispus sesizarea organelor judiciare competente cu privire la posibila săvârşire a infracțiunilor de conflict de interese și abuz în serviciu contra intereselor publice de către MILESCU Costinel, Primar al Municipiului Oltenița, Județul Călărași, fapte prevăzute și pedepsite de art. 2531 din Codul Penal al României şi de art. 13^2 din Legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție.

Complementar, fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese constituie temei pentru eliberarea din funcție, precum şi interdicția de a mai ocupa o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data rămânerii definitive a raportului, ori, după caz, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementărilor aplicabile demnității și funcției respective.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.”, transmitea ANI, în martie 2012.

Cine e Costinel Milescu

Candidatul PNL-USR la Primăria Olteniței a devenit prima oară primar al Olteniţei în 2004, sub sigla Partidului Acţiunea Populară, partid înfiinţat în 2001 de fostul preşedinte Emil Constantinescu, fiind puternic susţinut atunci de omul de afaceri Marian Petre Miluţ (candidat la prezidenţialele din 2004), scrie presa locală.

Patru ani mai târziu şi-a reînnoit mandatul de primar fiind susţinut într-adevăr de PNŢCD, un partid şi Acela atât de mic încât întreaga conducere ar fi intrat lejer pe bancheta din spate a unei Dacii, dar şi de PNL care au format împreună Alianţa pentru municipiul Olteniţa: PNL+PNŢCD. În realitate, un troc politic făcut la vremea respectivă de liderul liberal Răducu Filipescu care n-a reuşit (ori n-a vrut!) să identifice un candidat PNL pentru Primărie. Şi atunci a ales să-l sprijine pe Milescu contra voturilor aduse de acesta PNL-ului pentru preşedinţia Consiliul Judeţean, acolo unde candida Filipescu însuşi. Ulterior relaţia dintre Milescu, primar şi Florian Cercel, viceprimar PNL a fost atât de „bună” încât ultimul nu s-a mai putut abţine prin 2012 dezvăluind toate „fărădelegile” făcute şi la adresa sa de şeful său din Executivul primăriei, conform arenamedia.ro.

În 2012 a candidat din partea PNŢCD, fiind susţinut în cadrul Alianţei Popular Creştine de PDL şi UNPR. A pierdut în faţa actualului primar, Petre Ţone, deşi era ferm convins că va mai rămâne pe fotoliul de primar încă 4 ani.

În 2016, din cauza necazurilor cu ANI, Milescu n-a putut candida.

Vezi și

Foamea de funcții! USR ia politicieni PSD și ALDE! Traseismul e în floare la ‘salvatorii’ României

Revoltător! Adevărata miză a terenului din zona Complexului Expozițional Romexpo. Un nume greu vrea să dea lovitura

Cum riscă România să devină un adevărat focar de COVID. Unde a eșuat Guvernul Orban

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare