euro

sursa foto:  Facebook

Scandalul dragării canalului Bâstroe: Au apărut deja efecte în Deltă, după lucrările făcute de ucraineni (surse HotNews)

După ce ucrainenii au efectuat lucrări de dragare pe canalul Bâstroe, au apărute deja efecte în Delta Dunării, informează surse ale HotNews.ro.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a ridicat problema dragării canalului Bâstroe de către autoritățile ucrainene la Bruxelles. El a discutat cu Adina Vălean, Comisarul European pentru Transporturi, au spus pentru HotNews.ro surse apropiate discuțiilor.

Adina Vălean, comisar european: „Bruxelles-ul nu va accepta”

Mai mult, potrivit surselor citate, Vălean ar fi afirmat că „Bruxelles-ul NU va accepta, sub niciun pretext, încălcarea de Ucraina a convențiilor internaționale și bilateriale pe mediu”.

Astăzi Sorin Grindeanu îl va informa pe premierul Nicolae Ciucă despre evoluția situației și îi va pune la dispoziție datele prezentate de companiile din domeniul naval aflate în coordonarea MTI.

Conform sursei menționate, partea ucraineană ar fi dragat până la minimum 7 m pe Canalul Bâstroe, iar partea română nu a fost informată despre lucrările de adâncire. Mai mult, autoritățile navale ucrainene au anunțat deja armatorii că șenalul are o adâncime de 7 metri, ceea ce permite intrarea pe Canalul Bâstroe a unor nave mari. Ca atare, debitele pe brațul Sulina ar fi scăzut deja din cauza lucrărilor făcute de partea ucraineană, ceea ce afectează deplasarea navelor de transport, potrivit surselor amintite.

Mai mult decât atât, dragajale efectuate și pe brațul Chilia pentru a asigura debitele pe Bâstroe provoacă retragerea apei de pe canalele adiacente din Delta Dunării și afectează atât flora și fauna, cât și transportul de pasageri.

„Ucrainenii deversează materialul dragat în Marea Neagră, iar curenții maritimi aduc aceste aluviuni pe Bara Sulina, ceea ce provoacă scăderea adâncimilor. Deja pe Bara Sulina a scăzut adâncimea cu 70 de cm”, au spus surselor HotNews.ro, care au amintit că, potrivit Convenției de la Belgrad din 1948, singurul canal navigabil acceptat în Delta Dunării este Canalul Sulina.

 

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare