bacalaureat

sursa foto:  Pexels

BACALAUREAT 2024! Luni începe simularea la Limba și Literatura Română în toată țara!

Simulare bacalaureat 2024. Pe data de 4 martie începe prima probă scrisă pe care o vor susține elevii din România în anii terminali de liceu. Pentru prima dată, lucrările vor fi scanate de către profesorii asistenți, apoi vor fi corectate.

Accesul elevilor în sălile de clasă se va face la cel mult ora 08:30. Candidații vor fi repartizați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în sălile de examen. Liceenii vor avea la dispoziție 3 ore pentru a rezolva cerințele, din momentul în care toate cerințele au fost transmise.

Lecții care nu vor fi subiecte de examen

Dat fiind faptul că profesorii de la clasă respectă programa, nu vor fi date subiecte care încă nu au fost predate. Așadar, la Limba și literatura română, elevii nu trebuie să pregătească, pentru simulare, noțiuni despre:

  • textul dramatic postbelic;
  • perioada postbelică;
  • următorii autori canonici: Titu Maiorescu, Eugen Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Calendar simulare Bacalaureat 2024

  • 4 martie: proba scrisă la Limba și Literatura Română;
  • 5 martie: proba scrisă la matematică sau istorie;
  • 6 martie: proba la alegere a profilului și a specializării;
  • 7 martie: proba scrisă la Limba și literatura maternă (doar pentru elevii unde este cazul);
  • 15 martie: afișarea rezultatelor.

Nu se pune problema depunerii contestațiilor, din moment ce este vorba doar despre o simulare pentru examenul de Bacalaureat 2024.

CITEȘTE ȘI: Examenul de Bacalaureat va suferi modificări- Anunțul Ministerului Educației

Scanarea lucrărilor a stârnit controverse

Atât părinții, cât și elevii s-au plâns că scanarea lucrărilor de la simularea de bacalaureat 2024 ar putea să dea erori. În acest sens, Ministerul Educației a venit cu precizări clare, pe site-ul oficial. Autoritățile au transmis că nu este loc de greșală și că nimeni nu trebuie să își facă griji. De asemenea, a justificat și alegerea digitalizării:

Decizia de a generaliza evaluarea digitalizată este fundamentată pe beneficiile confirmate odată cu pilotarea, dintre care menționăm următoarele:

  • anularea costurilor pentru transportul lucrărilor dintr-un județ în altul, în vederea evaluării;
  • eliminarea birocrației (borderourile individuale de notare, precum și cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
  • reducerea timpului de lucru destinat evaluării;
  • transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori;
  • inițiali este mai mare de un punct;
  • scăderea riscului erorii umane în privința: calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afișării rezultatelor;
  • posibilitatea realizării unor analize complexe ale rezultatelor examenelor, pe itemi, categorii de elevi sau școli, pentru a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.

CITEȘTE ȘI: Bacalaureat 2024! Acuzații dure la adresa Ministerului Educației: “Programă pentru un examen este o aberație, un nonsens pedagogic“

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare