brand building

Consiliul Concurenței face prăpăd: Ce mare companie nu va mai putea să-și folosească branduul timp de 9 ani

Un important producător nu va mai avea voie să-și folosească brandul timp de nouă ani. Potrivit consiliului Concurenței, compania va trebui să cesioneze brandul unui terț, asta după ce a preluat Covalact. 

Este vorba despre producătorul Lactalis. Acesta va acorda licență exclusivă pentru untul LaDorna către un terț, pentru o perioadă de cinci ani, timp în care nu îl va mai putea utiliza.

De asemenea, terțul va trebui să rebranduiască produsul LaDorna cu propria marcă. Acesta va transfera clientela LaDorna către propriul brand, până la dat expirării licenței.

Cererea Consiliului Concurenței a venit după ce Lactalis a acaparat complet piața untului. Gigantul a achiziționat Covalact, dar și producătorul autog=hton Albalact.

Mai precis, acesta deține jumătate din din mărcile de producători din România și șase mărci sub care distribuie untul, din cele 11.

Consiliul Concurenței consideră că aceste mutări vor avea un efect negativ asupra clienților finali.

” Posibilităţile de alegere ale consumatorilor între furnizorii de unt se rezumă la prezenţa mărcilor deţinute de Lactalis/Covalact, Lidl şi FrieslandCampina, ceilalţi concurenţi fiind de mici dimensiuni. Majoritatea retailerilor consideră că Lactalis va deveni unul dintre cei mai mari furnizori de produse lactate de pe piața din România, cu o putere de negociere care i-ar putea permite să se comporte independent faţă de alți competitori, de retaileri și de fermieri, cu efecte negative pentru clientul final.”, se arată în raportul Consiliului Concurenţei, potrivit economica.net.

Vezi și Digi pregătește o nouă lovitură! Gigantul pe care vrea să-l creeze RCS&RDS

Un senator PSD propune o nouă zi de sărbătoare: Ce s-ar putea sărbători pe 25 septembrie

Un gigant american trage cortina peste fabrica din România! Se vor face disponibilizări în masă

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare