sursa foto:  Facebook STB

Detalii explozive despre cele 100 de tramvaie Imperio Metropolitan, chiar de la patronul firmei. Bucureștenii vor plăti 2 milioane de euro pentru fiecare

Capitala se va bucura de primul lot de 100 de tramvaie de tip Imperio, cele realizate la Astra Vagoane Arad, în vara acestui an. În cadrul unui interviu, proprietarul companiei, Valer Blidar, a dezvăluit toate detaliile. Bugetul.ro vă prezintă întreaga poveste și sumele din spatele tranzacției!

Chiar zilele acestea, compania Astra Vagoane Arad a livrat tramvaiul numărul 78 din lot. În două luni, proprietarul promite să livreze și celelalte mijloace de transport în comun, de care se vor bucura cetățenii.

„În aceste zile am livrat către București tramvaiul cu numărul 78. După aprecierea noastră la începutul verii vom trimite la București și cel de-al 100 tramvai, ultimul din contractul cu Municipalitatea. Una peste alta, vă pot asigura că avem un avantaj de circa două luni în ceea ce privește respectarea fluxului de livrare a tramvaielor noastre și nu se pune problema vreunor întârzieri”, a precizat pentru Bugetul.ro Valer Blidar, proprietarul companiei Astra Vagoane Călători Arad.

CITEȘTE ȘI: Vești extraordinare pentru bucureșteni! STB montează peste 300 de stații modulare în Capitală

Prețul unui tramvai Imperio Metropolitan a explodat!

Valer Blidar recunoaște însă că valoarea unui asemenea tramvai de 36 de metri, cel mai lung din Europa la acest moment, s-a mărit. O singură bucată costă aproape 2 milioane de euro, sume care sunt plătite din bani publici, adunați din taxe și impozite, de către stat.

„Am aplicat Ordonanța 64 care ne-a permis o majorare de 16,8%, ceea ce înseamnă că prețul unui asemenea tramvai a crescut de la 1.800.000 de euro la aproape 2.000.000 de euro”, a adăugat Valer Blidar.

Proprietarul firmei spune că are mare încredere în produsele companiei sale și precizează faptul că un produs similar e vândut de către concurență la un preț dublu.

„Cui i se pare mult un tramvai modern apreciat la 2.000.000 de euro să ia în calcul că ceva similar se vinde afară cu 3.800.000 sau chiar mai bine de 4.000.000 de euro. Și atunci, poate lucrurile vor fi văzute altfel”, încearcă el o comparație a prețurilor.

Valer Blidar nu a dorit să comenteze informația potrivit căreia Primăria Generală a Capitalei ar încerca să obțină și un al doilea contract cu Astra Vagoane Arad pentru un nou contract.

„Dacă va exista ceva oficial, sunt gata să mă așez la masa discuțiilor. E evident că nu e vorba despre un contract ieftin, dar nici scump. În plus, mai știu că ai nevoie de mai multe surse de finanțare, și din buget, și din cei europeni. Nu vă pot spune despre ce cantități ar fi vorba, doar ceea ce știu vă pot spune. Și anume că putem garanta un lucru bine făcut, la un preț foarte competitiv pentru piața noastră. Și nu numai!”, precizat Valer Blidar pentru Bugetul.ro.

Capitala are cele mai multe tramvaie de la Astra Vagoane

În acest moment, Bucureștiul este cea mai mare piață de desfacere a tramvaielor de tip Imperio, dar asemenea autovehicule circulă și în alte orașe din România, precum Galați, Brăila și Oradea. Inclusiv arădenii se pot bucura mai nou de asemenea tramvaie ce sunt realizate în orașul lor.

Primarul general al Bucureștiului, Nicușor Dan a semnat în mai 2021 contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, destinate Societății de Transport București.

Începând cu decembrie 2022, tramvaiul de tip Imperio Metropolitan circulă în București, linia 41 fiind cea dintâi deservită. Au urmat apoi și alte linii de transport public, precum 21 și 25. În total, în prezent sunt opt asemenea rute.
Contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie a fost ajustat financiar cel puțin o dată, de la 881.496.817 lei la 1.043.116.221 de lei fără TVA, prin decizie a Consiliului General al Municipiului București.

CITEȘTE ȘI: Directorul STB a anunțat când va fi majorat prețul biletelor de autobuz: „Suntem cei mai ieftini din Europa”

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare