sursa foto:  evz.ro

EXCLUSIV! Atenție! Pe ce vrea să cheltuie Ministerul Turismului 5 MILIOANE euro

Bugetul.ro v-a prezentat ieri în exclusivitate detalii foarte interesante din cadrul Ministerului Turismului, minister care până acum nu a avut niciun conducător despre care să se pomenească în istorie. Actualul ministru, Mircea Titus Dobrea a promis reforme și a început de la bază, pentru că într-adevăr în momentul de față acest domeniu prezintă multe găuri.

Vezi și EXCLUSIV! Dezvăluiri dintr-un minister important cu impact asupra tuturor românilor. Adevăruri nespuse până acum

Iată ce ne-a mai spus domnul ministru:

Câți bani au fost cheltuiți pentru promovarea României anul trecut? Și cât aveți bugetat pentru anul în curs și pentru ce anume?

Bugetul alocat programului de marketing şi promovare turistică pentru anul 2017 este de 21.753.000 RON (aproape 5 MILIOANE euro), sumă care este repartizată pentru efectuarea următoarelor activităţi:

– studii de marketing şi cercetări de piaţă;

– creaţie şi producţie de materiale publicitare;

– achiziţionare de materiale de promovare despre România;

– organizare de activităţi de relaţii publice în ţară şi în străinătate, în mediul online şi offline;

– promovare prin intermediul agenţiilor de turism, touroperatorilor şi a altor entităţi cu activitate relevantă în domeniul turismului;

–  organizare de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică în ţară şi în străinătate precum şi participarea în calitate de coorganizator, împreună cu asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale şi alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului;

– organizare de manifestări expoziționale internaționale de turism la București, precum și participarea la manifestări expoziționale de turism în țară și în străinătate;

V-ați gândit că pentru a promova România în exterior, adică pentru a realiza o campanie optima de (re)branding trebuie să începeți branduirea din interior? Cum ați face asta sau cum veți face asta?

În ceea ce privește promovarea pe plan intern, cu toții trebuie să descoperim sau să redescoperim România. Avem foarte multe obiective turistice încă necunoscute. Sunt foarte multe lucruri și locuri de văzut în România.Anul acesta este anul în care românii sunt încurajați să-și viziteze țara. Bugetarii pot să folosească voucherele de vacanță oriunde pe teritoriul României.În ceea ce privește promovarea în plan extern, ne propunem să mergem țintit pe fiecare piață de turism pe care ne dorim să intrăm.

Ministerul Turismului și-a propus ca în acest an să marșeze puternic pe promovare digitală și prin intermediul mass-media. În planul de acțiuni de marketing pentru 2017 am prins creația și producția de clipuri video, dezvoltarea platformei de promovare turistică romania.travel, care presupune actualizarea si traducerea conținutului în cel puțin 5 alte limbi de circulaţie internațională. Vrem, de asemenea, să dezvoltăm și să creștem performanța portalului de știri în domeniul turismului, www.newsturism.ro, dar și să începem o serie de campanii de e-mail marketing, plus să folosim în mod eficient rețelele de socializare și motoarele de căutare populare.

Care este principala problemă a turismului românesc?

Principala problemă a turismului românesc este lipsa resursei umane și calitatea serviciilor. În acest sens, Ministerul Turismului are proiecte concrete pentru a îmbunătății calitatea resursei umane angajate în tot ceea ce înseamnă HORECA. Vorbim despre înființarea unor centre naționale de învățământ și reînființarea școlilor de meserii, inclusiv a celor postliceale, pentru formarea profesională a forței de muncă în domeniul turismului. Proiectul este asumat prin programul de guvernare 2017-2020.

Beneficiile concrete ale proiectului educațional pentru dezvoltarea turismului în România: asigurarea forței de muncă calificată și profesionalizarea persoanelor care activează în turism și alimentație publică. Concret, se fac demersuri pentru înființarea unui astfel de centru la în București și la Bușteni. Avem nevoie de aceste centrepentru a ne forma profesioniști. Desigur, în acestă direcție trebuie să conlucrăm cu mediul privat și sa ii capacităm pe cei din mediul privat și să promovăm ideea de învățământ dual.

Ce obiective v-ați propus în mandatul dvs.?

Obiectivele pe care mi le-am propus sunt cele cuprinse în Programul de Guvernare 2017-2010. Sunt foarte multe lucruri de făcut. Ca instituție, vom merge pe toate fronturile. Completarea legislației în domeniu prin elaborarea și adoptarea Legii turismului, realizarea Masterplanului de investiții în infrastructura de turism care este în curs de finalizare.A fost făcut deja un pas important pentru Programul  Primul Centru de Agrementfiind, prin adoptarea unui Memorandum, urmând ca implementarea să înceapă după   aprobarea sa printr-un act normativ.

Am finalizat câteva investiții în infrastructura de turism care au fost stopate.

  • Consiliului local Borsec i s-a alocat suma de 2.170.000 lei pentru proiectul „Dezvoltarea infrastructurii de agrement, stațiunea Borsec” pentru finalizarea centrului balneoclimateric multifuncțional.
  • Consiliului Local Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava i s-a alocat suma de 7.550.000 lei pentru proiectul „Schi în Romania, staţiunea Câmpulung Moldovenesc” pentru finalizarea tronsonului I. (faza funcțională)
  • Consiliului Local Voineasa, judeţul Vâlcea i s-a alocat suma de 15.000.000 lei pentru finalizarea proiectului „Dezvoltarea infrastructurii de agrement, staţiunea Voineasa”

Consiliului local Petroșani, Judetul Hunedoara, i s-a alocat suma de 280.000 lei pentru proiectul Schi în România, Municipiul Petroşani pentru achizitionarea unui snow mobil.

Viitorul sună bine, așadar abia așteptăm să vedem toate proiectele implementate, așa cum arată astăzi pe hârtie.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare