sursa foto:  viitorulilfovean.ro

EXCLUSIV Au reinventat ‘Maimuța’! Cum te păcălesc șoferii Uber și Bolt

Mare atenție la șoferii care folosesc aplicații de ridesharing! Au descoperit metode prin care păcălesc clienții. Recent, o tânără a dezvăluit, pe Facebook, că a fost înșelată, după ce a comandat o mașină, folosindu-se de Bolt. Surse din piață au dezvăluit că aceasta este o nouă practică a șoferilor de la firmele de ridesharing. Ei iau bani de la clienți, anulând curse, invocând neprezentarea clientului. Bugetul.ro vă prezintă astăzi cazul unui bărbat care a fost păcălit de un șofer al Uber.

Angajat în Marea Britanie, R.D. (32 de ani) a revenit în România, pe 1 ianuarie 2020, cu o cursă Londra-Otopeni. La sosirea pe „Henri Coandă”, el a comandat o mașină, prin aplicația Uber pe care o folosește și în Anglia.

Vezi și EXCLUSIV Probele care au ajuns pe masa DGA! Informații despre greul cercetat la ordinul lui Marcel Vela, după plângerea lu Dumitru Coarnă

Șoferul a refuzat să vină în spațiul rezervat mașinilor de la firmele de ridesharing.

„Uber-ul trebuie să vină la parcare, în spațiul rezervat pentru Uber, dar trebuie să plătească, pentru a avea acces acolo. M-a mirat faptul că nu a vrut să vină și m-a chemat la mașină”, povestește R.D., pentru Bugetul.ro.

În cele din urmă, s-a dus la mașină și s-a urcat în autoturism, iar Uber-ul l-a dus acasă. Supriză, însă, la primirea raportului privitor la cursă, a constatat că a fost taxat suplimentar, cu 23 de lei.

O cursă de la aeroport până acasă mă costă în jur de 40 de lei. Acum am văzut că a fost 70 de lei și n-am înțeles de ce”, ne-a dezvăluit tânărul de 32 de ani.

Nu a putut reclama incidentul la Uber

A încercat să reclame incidentul la Uber, însă aplicația instalată nu are o astfel de funcție, spune el. De asemenea, pentru că a revenit doar pentru câteva zile în țară, nu s-a dus să facă plângere la Poliție și nici la sediul Uber, din Pipera.

„Un alt șofer Uber mi-a zis să mă duc la sediul Uber, din Pipera, pentru a face o reclamație, dar n-am avut timp”, a mai spus el, pentru Bugetul.ro.

„Țeparul” i-a dezvăluit că șoferii de ridesharing fac bani anulând curse

R.D. susține că același șofer care l-a „țepuit” i-a câștigat mai întâi încrederea. El i-a dezvăluit că angajații firmelor de ridesharing fac bani anulând curse.

Nu mă așteptam să mă păcălească. Mi-a povestit că foștii taximetriști au trecut acum la Uber și fac bani anulând curse. Practic, când tu chemi un Uber, el anulează cursa pe motiv că nu te-ai prezentat. Și te taxează cu 10-15 lei. Cică asta fac toată ziua”, a declarat, pentru Bugetul.ro, R.D.

Surse din piață au confirmat, pentru Bugetul.ro, spusele românului angajat la Londra. Conform surselor noastre, aceasta este o practică des întâlnită la șoferii firmelor de ridesharing.

Vezi și Veteranul de război Emil Vețeleanu (101 ani), despre 23 august 1944: Influența rusească a dus la arestarea Mareșalului Antonescu

În urmă cu două zile, o tânără care locuiește în Capitală a reclamat un incident identic

Teodora A. Munteanu, o tânără ieșeancă venită în Capitală, a dezvăluit că a fost păcălită de un șofer Bolt.

Teodora spune că respectivul i-a anulat cursa pe motiv de neprezentare și că i-a fost extrasă din cont o sumă din oficiu – metoda prezentată de Bugetul.ro mai sus.

Mai mult, conform celor declarate, ea a fost și bătută de respectivul șofer, după ce el i-a acceptat o altă cursă, iar Teodora i-a cerut socoteală.

„Azi, în jurul orei 14.00, comand un Bolt în Sector 4, la cafeneaua ONG-ului la care lucrez.
Așteptam un VW Jetta cu numere de Mureș, condus de Adrian.

Mă uit stânga-dreapta, nimic. Îl sun pe șofer, îmi închide. În aplicație îmi scria că șoferul mi-a anulat cursa pe motiv de neprezentare și că mi s-a extras din cont o sumă din oficiu.

Mă grăbeam. Comand o altă mașină. Tot el îmi acceptă cursa. Îl sun iar.

– Unde sunteți?
– Pe Șerban Vodă.
– Eu v-am chemat pe Petru Cercel. Bine. Vă caut.

Mi-am dat seama că nu l-am văzut de prima dată pentru că, nu doar că nu a venit la punctul indicat, dar avea și alte numere de înmatriculare.

Urc în mașină.

-Domnule, de ce ați anulat cursa și mi-ați încasat banii dacă nu ați venit unde am pus pin-ul și mai aveți și alte numere de înmatriculare decât cele din aplicație? Cum era să vă găsesc?

Enervat, îmi spune că sunt o tupeistă și o nesimțită și să cobor din mașină că el nu mă duce nicăieri. Dă să anuleze cursă pe motiv, din nou, de neprezentare.

– Eu nu cobor. Mi-ați acceptat cursa, vă rog să mă duceți. Cum să ziceți că eu nu m-am prezentat la comanda, dacă sunt aici, în mașina dvs.?

S-a enervat și mai tare, a coborât din mașină, a deschis portiera mea și m-a smucit de un braț. M-am tras și am urlat să nu pună mâna pe mine, moment în care m-a tras iar și m-a izbit de câteva ori cu capul de plafonul mașinii.
M-a tras din mașină și m-a trântit pe jos în stradă. M-am ridicat, timp în care a demarat în trombă.

Mă apuc de bocit și chem o altă mașină. M-am speriat îngrozitor.

Sun la 112.

-Doamnă, nu avem ce să vă facem. Dvs ați plecat, el a plecat. Mai bine vă duceți la cea mai apropiata secție de poliție.

Ajung la Secția 1 de Poliție pe lângă Romană. Plângeam în hohote. O polițistă iese și îi face semn șoferului că nu are voie să parcheze aici. Cobor.

– Ce s-a întâmplat?

Îi povestesc eu polițistei ce s-a întâmplat, cum puteam, având în vedere că plângeam isteric.

– Unde s-a întamplat agresiunea?
– Sector 4.
– Ah, păi să mergeți la Secția de Poliție de acolo că altfel durează și o lună până vi se înregistrează plângerea. Noi nu avem ce să vă facem.

Pe la ora 19.00 merg la Secția 14 de Poliție, pe lângă Unirii.

– Ce s-a întâmplat? – mă întrebă polițistul de la poartă.

Îi povestesc de față și cu alți polițiști.

– Ah, păi cel care se ocupă de astfel de cazuri vine abia la 20.00. Mai bine vă duceți acasă și vă sunăm noi când putem să vă primim.

Maică-mea era cu mine. Nu vrea să plecăm, că deja ne plimbasem aiurea prin oraș.

– Doamnă, nu avem ce face! – zice polițistul de la intrare.
– Hai lasă. Îi iau eu declarație. – se oferă un altul.

Polițistul era cam în jur de 50 de ani și cam mirosea a alcool.

Mergem într-un birou, undeva la primul etaj.

– Și? Era țigan?

Asta a fost prima întrebare.

Am stat la secție în jur de 2 ore. Aveam numerele de înmatriculare corecte, fața șoferului, îl găsisem pe FB și pe băiatul lui, cel care figura proprietar al mașini. Găsise în sistem toate datele. Știam unde locuiește, de unde a luat mașina, tot.

– Numărul lui de telefon îl ai?
– Stați să verific.

Sun.
– Alo, bună seara! Domnul Adrian?
– Da.
– Ok. Mulțumesc.

„Asta e numărul.” Îi spun polițistului.

– La INML ați fost?
– Nu. Nici nu știu dacă am semne. Mă doare bratul drept de la cum m-a smucit, dar nu cred că am vânătai.
– Păi, domnișoara, nu prea avem ce să-i facem. Eu vă înregistrez plângerea, veniți la Secție peste o săptămână să îi identificați poza, dar vă zic, mare lucru nu se va întâmpla.
– Ok, mă duc la INML.

Plec din Secție și merg până-n Berceni la Institutul de Medicină Legală. Am ajuns la 21 și 15. Un paznic ne oprește la ușă.

-Îmi pare rău. Programul de consultație la cerere s-a terminat la ora 21.00. Reveniți altă dată. Nu avem ce face.

Am plecat. Acasă am văzut că am niște vânătăi pe gât și încă mă doare brațul. Dar cel mai nașpa e că am obosit de sistemul ăsta bolnav.

El este Adrian. (Poza e de pe FB lui)
Ah, am făcut plângere și la Bolt, dar normal că nu m-au băgat în seamă”, a spus Teodora.

Ce spune Poliția Capitalei despre cazul Teodorei

„Urmare unei postări din mediul on line, în care o persoană prezintă un incident suferit în trafic, cu un conducător auto, facem următoarele precizari :
Ieri, la Secția 14 Poliție, în jurul orei 19.00 s-a prezentat o persoană, care a reclamat că a fost agresată de șoferul unui autoturism, venit la comandă, prin intermediul unei aplicații. În mai puțin de 5 minute a fost preluată de către polițiști pentru audieri.
Pe baza datelor obținute, conducătorul auto a fost identificat, urmând sa fie audiat.
Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de lovire sau alte violențe.

In jurul orei 14.20, prin apel 112, tânăra în cauză a reclamat că în urma unei discuții contradictorii a fost agresată de șoferul autoturismului comandat prin intermediul unei aplicații.
Având în vedere faptul că la momentul apelului persoana plecase de la locul producerii incidentului și se află în deplasare a fost indrumată să depună plângere la cea mai apropiată secție de poliție.
Persoana s-a deplasat la Secția 1 Poliție și a comunicat situația, polițistul aflat în serviciu în zona de relații cu publicul i-a comunicat procedura, inclusiv faptul că plângerea sa va fi directionată către Parchetul și unitatea de poliție a Sectorului 4, competent material, fapt pentru care persoana în cauză a comunicat faptul că se va deplasa la Secția 14 Poliție.
Având în vedere aceste aspecte, conducerea Poliției Capitalei a dispus, prin structura de control intern, verificări la cele doua subunității de poliție, în vederea stabilirii modului în care au acționat polițiștii”, informează Poliția Capitalei.

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare