tudose guvern

sursa foto:  ziuanews.ro

EXCLUSIV! Situație dezastruoasă la un minister important! Tudose aprobă! Ce au făcut cu milioane de euro!

Imaginea României pe plan extern este mult mai proastă decât realitatea. O spun specialiștii în branding de țară și marea majoritatea a turiștilor străini care calcă pe pământ românesc. La începutul anului 2017, Guvernul PSD – ALDE părea că vrea să îndrepte acest lucru și a înființat un Minister al Turismului, care avea, printre altele, și rolul de a comunica la nivel internațional că țara noastră este mult mai mult decât ceea ce s-a impregnat la nivel internațional.

Pentru acest lucru s-a alocat un buget de marketing și promovare de 5 milioane de euro, adică puțin peste 23 milioane lei, o sumă extrem de mică în raport cu nevoile de PR ale României, care este repetentă la comunicarea eficientă și pozitivă.

Pe ce s-au dus milioanele de euro

Bugetul.ro a dorit să știe cum au fost investiți totuși acești bani pentru promovarea României, ce acțiuni a întreprins Ministerul Turismului condus de deputatul de Constanța, Mircea Titus Dobre și ce are de gând pentru anul 2018, ținând cont că au fost alocați și mai mulți bani pentru acest domeniu.

Dintr-un răspuns pe 9 pagini al ministerului, pe care îl puteți consulta aici: Raspuns solicitare Bugetul.ro
aflăm că în anul 2017 s-au cheltuit doar puțin peste 8 milioane lei (sub 2 milioane euro) pentru promovare și că mare parte din bani s-au dus spre târgurile internaționale.

S-au mai alocat bani pentru câteva vizite de informare ale unor jurnaliști străini, din Croația, Portugalia și Norvegia, niciuna nefiind piață țintă pentru noi. Din Croația și Portugalia nu am avut nicicând turiști, iar potrivit studiilor existente pe piață, aceștia au alte opțiuni de vacanțe.

S-au ignorat total Germania, Franța, Israel, Marea Britanie, Italia – aici neexistând acțiuni clasice de promovare pentru a atrage turiști și a îmbunătăți imaginea de țară.

De asemenea, s-au mai alocat bani pentru vizitele unor tour – operatori din Estonia, din nou o țară mică, neinteresantă din punct de vedere strategic, dar și din India și China. Acțiunea orientată către piațele chineză și indiană a fost mai inspirată, însă dacă va rămâne singulară va avea impact zero.

Așadar într-un an de zile, Ministerul Turismului a cheltuit din cei 5 milioane de euro puși la dispoziție, sub 2 milioane de euro și majoritatea banilor au fost investiți în târguri, acțiune care exista oricum și înainte de înființarea acestui minister. Interesant este că la rectificarea bugetară, nu s-a dat niciun ban înapoi. Întrebarea noastră este… și atunci unde sunt banii?

Ce am făcut în ONLINE

De asemenea ne întrebăm de ce într-un an de zile nu s-a putut construi un site decent de promovare a României, de ce nu a existat nici măcar o campanie online, așa cum toate țările mai mari sau mai mici întreprind în secolul XXI, de ce nu au fost efectuate absolut deloc acțiuni pe piețele țintă, care sunt aceleași dintotdeauna pentru toate țările estice.

Este trist că într-o țară recunoscută pentru performanțele în IT, noi nu există în online deloc prin Ministerul Turismului!

În acest context, premierul Mihai Tudose a considerat că este oportun ca pentru anul 2018 să mărească bugetul alocat Ministerului Turismului și să aloce mai puțin Sănătății de exemplu. Reprezentanții ministerului au declarat în comisiile de specialitate că vor mări cu 80% suma alocată promovării. Noi ne întrebăm de ce o măresc dacă nu au cheltuit nici măcar banii pentru anul precedent.

Curioși, am întrebat ce planuri au pentru anul 2018 la capitolul promovarea României, dacă tot au mai mulți bani la dispoziție. Și trebuie să recunoaștem că răspunsul primit, ne-a lăsat fără prea multe speranțe. Dar noi încă mai credem în minuni.

Marele plan pentru 2018

Așdar marele plan pentru anul 2018, reprezintă eterna lista de târguri, unde desigur trebuie să fim prezenți, însă dacă cineva își imaginează că acesta este principalul instrument de promovare, înseamnă că nu a înțeles nimic din marketing și turism până acum și că ar fi bine să-și schimbe rapid cariera.

Pe lângă acest lucru, ni se spune că fiind anul Centenarului, toate acțiunile de la târguri vor fi construite pe această temă și că pe lângă promovarea la târguri, vor utiliza „mijloace de utilizare specifice, atât conveționale, cât și neconvenționale”. Adică un fel de „e ușor a scrie versuri când nimic nu ai a spune”.

De asemenea, cei de la comunicare subliniază că „se va pune în continuare accent pe comunicarea în online a celor 3 site-uri instituționale www.turism.gov.ro, www.newsturism.ro și www.romania.travel”.

În continuare? Casa Capșa și Ministerul Turismului

Asta înseamnă că se va întâmpla și în 2018 ca și în 2017? Adică nimic? Pentru că de exemplu, cartea noastră de vizită, adică www.romania.travel este un portal de-a dreptul jenant și neactualizat, în care principalul obiectiv turistic al României îl reprezintă Casa Capșa, care este un complex hotelier privat. Oare patronii plătesc promovarea la minister?

Pentru că da, stimați cetățeni, site-ul de prezentare a României ne înfățisează că principalul obiectiv pe care un turist trebuie să-l vadă când pășește pe plaiurile mioricice este Casa Capșa.

Vă invităm să consultați tabelele de mai jos pentru a vedea cum se investesc banii dumneavoastră și ca să aflați răspunsul la întrebarea de ce România nu reușește să-și îmbunătățească imaginea pe plan extern. Pentru un răspuns complet, dar care vă va supăra și mai mult puteți citi Raspuns solicitare Bugetul.ro

Vezi și EXCLUSIV! Dragoș Anastasiu pune punctul pe I: ministerul care este și nu este în Guvern! Ar rezolva multe dintre problemele României!

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare