sursa foto:  gandul.info

Legături suspecte! USR-PLUS, de la afaceri cu statul la bani pentru SRI

Alianța 2020 USR-PLUS este considerată revelația alegerilor europarlamentare din acest an, fiind la un pas de a depăși Partidul Social Democrat.

Cei care i-au votat au mizat pe faptul că sunt oameni noi în politică, vrând o înlocuire totală a clasei politice, a baronilor hrăpăreți care s-au înfruptat din plin cu avuțiile țării.

Totuși, în ultima perioadă au fost scoase la suprafață informații care arată că mulți dintre membrii USR-PLUS nu sunt străini de afacerile cu statul.

În aprilie scriam că președintele USR, Dan Barna, a avut afaceri cu statul, prin firma sa, Grupul de Consultanţă pentru Dezvoltare DCG SRL.

Vezi și Și lui îi plac banii publici! Dezvăluire-bombă despre șeful USR: afaceri cu MAI, dar și cu prefectura lui Mazăre

Mai mult, și Dragoș Pîslaru, europarlamentar PLUS, a primit un contract chiar de la Consiliul Județean Teleorman, în 2010, pe vremea când era condus de Liviu Dragnea.

De asemenea, Pîslaru a avut contract și cu Primăria Slatina, în perioada în care în fruntea instituției se afla Darius Vâlcov.

Vezi și Unul dintre liderii USR-PLUS, abonat la banii publici! Conexiune cu Liviu Dragnea

După aceste contracte cu statul, urmează banii pentru SRI. Astfel, în 2016, în timpul Guvernului Cioloș, la momentul la care Cristian Ghinea era ministrul Fondurilor Europene, iar Dan Barna secretar de stat în minister, a fost acordată o finanţare europeană suspectă pentru SRI de 25,5 milioane de euro, scrie evz.ro.

„Proiectul de la Ministerul Fondurilor era dedicat SRI, deşi acesta nu era nici măcar eligibil? Ce ne spun faptele. Simpla analiză a faptelor arată că întreaga linie de finanţare s-a dus la un candidat dinainte pregătit, care a luat tot potul, deşi nu era eligibil, arătând cum funcţionează alocarea fondurilor europene la noi. Sunt şanse mari ca proiectul SRI, care nici măcar nu este de e-guvernare, să nu fie rambursat”, informa romaniacurata.ro. Ghidul Solicitantului a fost pus în dezbatere publică doar 5 zile (1 — 6 iunie 2016). Apelul de proiecte a fost deschis în 9 iunie 2016 la ora 9 dimineaţa, iar în 9 iunie 2016, la ora 16, SRI încărcase deja aplicaţia.

„Nu am niciun dubiu că SRI ştia dinainte de acest apel şi ce anume trebuie să conţină cererea de finanţare, precum şi cum arătau acestea dinainte de a fi făcute publice toate documentele apelului. Doar simpla administrare în MySMIS a unei aplicaţii cu toată documentaţia pregătită durează câteva ore, dezvoltarea şi pregătirea anexelor, a documentelor semnate, a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, obţinerea aprobărilor pe linie ierarhică, toate acestea necesită de la o lună la câteva luni de pregătire” – romaniacurata.ro. Motivul flagrant de nelegalitate este că apelul s-a lansat în 9 iunie 2016, deşi Ordinul 282/2016 privind aprobarea Ghidului solicitantului s-a publicat în Monitorul Oficial abia în 27 iulie 2016, constata Flux 24. Până în 27 iulie 2016 SRI organizase deja şi licitația pe SEAP. O sesizare la OLAF a fost făcută de 5 ONG-uri.

Vezi și EXCLUSIV Lovitură în plin pentru Carmen Dan! ‘Cutia Pandorei’ a fost deschisă, după uciderea poliţistului din Timiş

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare