sursa foto:  Alstom

Locomotive electrice de 150 de milioane de euro de la francezi! Cum arată și pe ce rute le vor folosi pasagerii CFR

Pe data de 29 ianuarie, Alstom și Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat un contract pentru 16 locomotive electrice. Alături de un abonament de servicii de mentenanță, costurile pe care le suportă statul sunt de 150 de milioane de euro! Locomotivele vor funcționa pe 4 rute feroviare.

Viteza maximă pe care o pot atinge cele 16 locomotive cu 16 vagoane este de 200 de kilometri pe oră. Reprezentații Alstom ne-au prezentat ca fiind de ultimă generație. Scopul lor este acela de a îmbunătăți circulația feroviară între marile orașe ale țării.

„Suntem onorați de faptul că portofoliul de material rulant al Alstom în România este acum completat de locomotive electrice pentru clientul nostru ARF. Noile locomotive vor contribui semnificativ la tranziția țării către mobilitatea sustenabilă, aliniindu-se cu angajamentul Alstom de a promova soluții de mobilitate mai ecologice și mai inteligente la nivel mondial”, a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

CITEȘTE ȘI: CFR Marfă a încasat peste 55 de milioane de lei din vânzarea unui număr de 45 de locomotive şi 56 de vagoane

Rutele pe care vor funcționa noile locomotive

ARF a transmis faptul că locomotivele for fi folosite pentru a crește siguranța și viteza transportului feroviar. Un bonus pe care îl vor aduce este că, fiind electrice, vor duce la reducerea poluării. Cele 4 rute pe care vor funcționa sunt:

1. Dej – Brașov – București – Constanța;
2. Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
3. Timișoara – Cluj – Napoca – Iași;
4. Iași/Suceava – București – Constanța.

Ce este Alstom

Companie franceză se ocupă cu: trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie, sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, soluții de semnalizare sau mobilitate digitală, oferind cel mai larg portofoliu din sector. Compania Alstom activează în 63 de țări și are peste 80.000 de angajați din 175 de diferite țări.

Grupul își concentrează expertiza în design, inovare și management de proiect acolo unde soluțiile de mobilitate sunt cele mai necesare.

„Rolul Alstom nu este doar de a furniza material rulant, servicii și semnalizare, ci și de a oferi soluții de mobilitate unei lumi aflate în schimbare profundă. Alstom se află într-o poziție excelentă pentru a modela mobilitatea viitorului: eficientă, durabilă și conectată!”, a transmis Henri Poupart-Lafarge, CEO.

România colaborează cu Altsom de mai bine de 30 de ani și a semnat un contract prin care se va ocupa de industria feroviară din țară până în anul 2026.

CITEȘTE ȘI: 16 locomotive noi pentru CFR Călători! Guvernul reaprobă indicatorii tehnico-economici

TAGS

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare