Lovitura pregătită de UE pentru mulți români. Germania a renunțat la obiecții și noi standarde de poluare vor fi puse în aplicare

Noi standarde de poluare în ceea ce privește camioanele și autocarele au fost adoptate vineri de către Consiliul Uniunii Europene.

Acordul preliminar vizează reducerea emisiilor generate de aceste autovehicule care poluează mult, mai ales în contextul încălzirii globale și a schimbărilor climatice din ultimii ani.

”Astăzi, ambasadorii UE au confirmat un acord provizoriu în sensul diminuării emisiilor de dioxid de carbon generate de camioane și autocare / autobuze, așa-numitele Vehicule de Gabarit Mare (HDV). Obiectivul este reducerea și mai mult a emisiilor de dioxid de carbon în sectorul transporturilor rutiere și introducerea unor noi ținte pentru anii 2030, 2035 și 2040”, a precizat Președinția belgiană a Consiliului Uniunii Europene.

Potrivit unor surse citate de publicația germană Frankfurter Allgemeine Zeitung, acest vot a fost posibil doar după ce Guvernul Germaniei și-a retras obiecțiile.

Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a declarat că Berlinul a reușit obținerea unor facilități pentru dezvoltarea de motoare pentru vehicule de mare tonaj pe bază de combustibili sintetici. ”Primirea acestor facilități ne-a permis să votăm proiectul în final”, a explicat Volker Wissing.

La început, Partidul Liber-Democrat (FDP), un membru al coaliției guvernamentale din Germania, a ridicat obiecții cu privire la propunerile de intensificare a standardelor ecologice pentru camioane și autocare.

Parlamentul UE trebuie să dea aprobarea finală a legislației

Parlamentul UE trebuie să dea aprobarea finală a legislației înainte de încheierea mandatului său, ultima etapă înainte ca regulamentul să intre în vigoare.

Acordul preliminar necesită aprobare formală și își propune să reducă emisiile de dioxid de carbon în următorii ani pentru vehiculele cu greutatea peste 7,5 tone. Emisiile de dioxid de carbon generate de vehiculele de mare tonaj trebuie reduse cu 90%. Obiectivul trebuie atins până în anul 2040.

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon este planificată în trei etape:

  • 45% până în 2030;
  • 65% până în 2035;
  • 90% până în 2040.

În luna ianuarie, Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord politic privind standardele emisiilor camioanelor și autocarelor. Propunerea, care va trebui aprobată formal, prevede diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu 45% până în 2030, cu 65% pînă în 2035 și cu 90% până în 2040 pentru vehiculele cu greutatea peste 7,5 tone. Actuala legislație UE prevede reduceri ale emisiilor poluante cu 15% până în 2035.

Sursa foto: Pexels.com

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare