pexels kevin malik 9016541

Magazinul din România care se luptă cu Lidl, Kaufland, Cora sau Carrefour. Este cel mai important adversar al giganților din străinătate

Unicarm, unul dintre cei mai mari jucători din retail cu capital autohton, controlat de Vasile Lucuţ, se luptă cu marile supermarket-uri existente în România

 

Cu o cifră de afaceri de 965 milioane de lei, cea mai mare companie autohtonă activă în mod direct în comerț rămâne Unicarm din Satu Mare.

Potrivit unei analize publicate în revista PROGRESIV, aceasta deține o rețea de 92 de unități comerciale, majoritatea în nord-vestul țării, o mare parte din sortimentația magazinelor fiind acoperita din producția proprie (carne, mezeluri, lactate, produse de panificație, conserve, înghețată).

Citește și: Guvernul României le-a pus gând rău angajaților care își iau concedii medicale. Premierul Marcel Ciolacu nu mai face concesii

Cea mai existinsă prezentă în Târgu Jiu

Cu toate că Unicarm se bucură de un real succes, deține,  însă  de doua ori mai puține magazine proprii decat Succes Nic Com din Târgu Jiu, care continuă sa fie retailerul cu cea mai extinsă prezență în teritoriu, mai exact 180 de unități comerciale în județele Gorj, Dolj, Olt, Argeș, Hunedoara, Cluj, Constanța și în București.

Pe locul secund , un alt retailer independent este grupul Agricola din Bacău, al doilea cel mai mare producător de carne de pasăre. Acesta deține în prezent o rețea de 43 de unități.

Producătorii de carne și mezeluri domină clasamentul celor mai mari retaileri autohtoni. În cazul companiilor Diana, Angst sau Ana și Cornel, producția de mezeluri este principala afacere.

De asemenea, în clasament intră Amigo & Intercost din Odorheiul Secuiesc, un business concentrat pe distribuția de băuturi alcoolice, răcoritoare și energizante, ai cărui proprietari au decis să investească și în comert. În ultima perioadă, compania a investit în extinderea rețelei, care a ajuns astfel la 19 unități, iar ponderea vânzărilor magazinelor a crescut de la 7% în 2012 la 11% în 2013. Cu toate acestea, magazinele reprezintă un business secundar pentru distribuitor.

Citește și: Ordinele UE vor schimba total România. Predicțiile specialiștilor pentru anul 2040 sunt total surprinzătoare

Retailerul se apropie de primul miliard

Unicarm este unul dintre cei mai mari jucători  din retail cu capital autohton, fiind controlat de Vasile Lucuţ. Retailerul a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 965 de milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, şi un profit net de 19 milioane de lei, dublu faţă de cel din 2021, conform datelor oferite de reprezentanţii săi.

„În ultimii doi ani, se înregistrează o creştere a cifrei de afaceri şi a profitului, ca urmarea a implementării măsurilor de reînnoire a produselor realizate pe toate sectoarele de producţie: carne, lactate, îngheţată şi panificaţie. Concomitent, a fost reorganizată şi modernizată şi reţeaua de magazine, asigurându-se un spaţiu de expunere mai mare cu circa 30% şi o flexibilitate sporită pentru satisfacerea nevoilor clienţilor noştri. Urmărim creşterea cifrei de afaceri, în condiţii de eficienţă maximă, în funcţie de condiţiile existente la nivel macroeconomic”, a spus Vasile Lucuţ, potrivit zf.ro

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare