sursa foto:  Pexels

Ministrul Finanțelor, noi informații despre e-Factura! Firmele mici au parte de un ajutor nesperat

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a transmis că MF lucrează la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pentru sistemul e-Factura, pe care o va lansa la începutul lunii martie.

Ministerul Finanțelor a transmis printr-un comunicat că a fost actualizat ghidul e-Factura, în contextul îmbunătățirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborării cu firmele care oferă servicii de contabilitate și cu reprezentanții mediului de afaceri. Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual. În acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie însă ca utilizatorul să aibă cont în SPV, unde s-a înregistrat în baza certificatului digital).

„Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă și funcția de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor și lista continuă. Acum lucrăm la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil și că ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Vezi și: e-Factură are parte de îmbunătățiri- Modificările urmează să fie aplicate începând cu săptămâna aceasta

Implementarea E-factura

Potrivit Ministerului Finanțelor, în situația în care sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

Trebuie știut faptul că în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.

Citește și: Marcel Boloș continuă Digitalizarea fiscală! După e-Factura, urmează e-TVA

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare