IMG 20210831 WA0011

O nouă zi verde pentru București

Autoritatile spera ca anul acesta, inca 7500 de autoturisme electrice si hybrid sa poata fi achizitionate de cetateni prin eco-vouchere. Declaratia a fost facuta de vicepresedintele Administratiei Fondului pentru Mediu  Ion Vasile, la Marsul masinilor eco, editia a 4-a, organizat in weekend de Asociația SMARTiCITY.

Evenimentul a promovat transportul nepoluant si a sustinut mesajul: și eu pot contribui la reducerea poluării! Punem mare preț pe exemplul personal. 

La eveniment au participat multe persoane publice care nu s-au speriat de ploaie si au dorit s testeze masinile si bicicletele electrice. 

Mihai Dragan, purtător de cuvânt Ministerul Mediului: ,,Ministerul Mediului a fost alaturi de Marsul Masinilor Electrice  inca de la prima sa editie, pentru ca noi sustinem evenimentele de acest gen, care incurajeaza Electro-Mobilitatea. Ministerul Mediului are in desfasurare si campania Vinerea Verde, care se desfasoara in fiecare saptamana si prin care noi incurajam oamenii, ca macar o zi pe saptamana, sa isi lase masinile termice acasa si sa o varianta alternativa de transport.” 

Ion Vasile, purtător de cuvânt Administrația Fondului de Mediu: ,,De astazi, 28 august, ora 10:00, a intrat in vigoare suplimentarea bugetului pentru Rabla Clasic. Astfel, pentru anul acesta o sa avem un buget de 600 de milioane de lei pentru Rabla Plus, iar pentru Rabla Clasic avem un buget de 700 de milioane de lei. Pentru Rabla Clasic si Rabla plus, ca noutate, am prelungit valabilitatea eco tichetului la 240 de zile, având in vedere criza semiconductorilor la nivel mondial. (…) Daca anul trecut, pentru Rabla Clasic am finanțat in jur de 3400 de vouchere, anul acesta speram, datorita bugetului  foarte sa avem undeva la un minim de 7500 de autoturisme electrice si hybrid finantate.”

Istvan LORINCZI, Director Of Corporate Sales at Renault Commercial Roumanie

„ Renault,, inca de la inceputul anului a facut o declaratie, conform careia ne transformam si suntem in plina transformare spre o companie de tech, care sa fie prin excelenta companie de mobilitate si energie verde reciclabila. In acest sens line-up-ul nostru de produse se va schimba total. Vom lansa nu mai putin de 7 masini full-electrice cu zero emisii si tot ce inseamna restul produselor Renault va fi hibrid”

Andrei Marcu, Electrical Engineer E.ON : ,, Eon-ul are in momentul de fata 80 de puncte de incarcare publice pentru clienti si dorim sa ajungem la 300 in urmatorii 2-3 ani.  Solutia, chiar si pentru administratiille publice locale, se numeste Dynamic Load Management. In momentul in care avem 5-10 masini care se incarca simultan intr-o parcare, nu am nevoie de puterea maxima instalata a statiilor, ci am nevoie de o putere de, sa zicem 15%, pe care eu sa o impart masinilor astfel incat ele sa incarce. Sfatul meu e sa incarcam masina la curent alternativ intr-un timp mai lung, ca sa nu punem presiune pe baterie” 

Silviu Ionescu, Dealer Operations Manager at Ford Romania SA

,,Range-ul maxim pe care il are Mustang Mach-e este de 610 km, ceea ce inseamna ca putem acoperi absolut orice fel de distanta in Romania.”

Ingrid Kressel Vinciguerra, ambasador al Estoniei “Un lucru care este uimitor la masinile electrice este cat de linistite sunt. Estonia este o țară cunoscută tocmai pentru că folosește tot felul de soluții inovative. În Talinn, de exemplu, avem deja mașini care se conduc singure pe străzi, iar acum, într-un al doilea oraș, Tartu, există un autobuz care merge foarte încet și conduce oamenii prin oraș, la muzee. Aceste soluții inovative pentru trafic, un mediu foarte poluant, sunt foarte importante.

Søren JENSEN, ambasador Danemarca: “A fost foarte interesant să conducem cateva dintre aceste mașini electrice, adică acesta este viitorul, va trebui să ne uităm la surse mai durabile de energie. Altfel, vom fi nevoiți să suportăm acest tip de vreme din ce în ce mai des, din cauza schimbărilor climatice. În Danemarca este un număr destul de mare de mașini electrice, crește și numărul celor hibrid. Însă mașinile mu sunt singura schimbare, încercăm să folosim și vântul, dar și energia solară.

Ciprian Tudosa, canotor, Vice Campion Olimpic Tokyo 2020: „E prima data cand incerc o masina electrica si cred ca este un lucru foarte bun mai ales pentru mediul inconjurator. A fost o experienta foarte frumoasa.”

David Popovici, inotator din echipa României la JO Tokyo 2020: “E prima oara cand ma urc pe o bicicleta electrica si caut sa imi cumpar una adaptata pentru oras”

Robert Glință, înotător din echipa olimpica a României la Tokyo JO 2020: “A fost foarte frumos, o experienta deosebita. De mult timp caut sa dobandesc experienta in domeniul masinilor electrice si al mediului de transport complet electric. Am avut prilejul sa conduc noul Ford Mustang, Mach. (…) Un foarte bun prilej de a sărbători aceasta mișcare electrica pentru ca viitorul este cu desăvârșire electric si consider ca toți trebuie sa ne însușim acest simț al responsabilității, in vederea grijii pe care trebuie sa o purtam mediului înconjurător pentru a trai in mai multa armonie cu acesta, a avea grija de acesta, pentru noi si pentru urmatoarele generatii.”

Pentru prima dată în Capitală, bucureștenii s-au putut plimba cu prototipul ATP Bus e-UpCity, primul autobuz electric făcut de o firmă din România. 

Printre masinile electrice prezente, amintim pe cele aduse de Grupul Renault Dacia Nissan: doua modele Arkana, care este un SUV Coupe, Clio Hibrid, Captur full-electric( pa,na la 50 km in oras) Dacia Spring, Dacia Logan( cu emisii scazute de CO2), Nissan Leaf. In premiera, Renault a prezentat in premiera la acest eveniment trotinete electrice marca Renault- pentru mobilitatea “de ultima mila”. 

La randul sau, Ford-ul a prezentat Explorer, Kuga PHEV, Kuga FHEV Mach E, Puma mHEV, iar automobile Bavaria modelul BMW iX3.

Evenimentul de sâmbătă a fost organizat tocmai pentru a convinge cât mai mulți oameni să folosească un transport mai puțin poluant sau deloc poluant, pentru a reduce emisiile de CO2 din trafic. 

Cu o seara inainte de mars a avut loc o masa rotundă la care au participat in calitate de speakeri Camelia Spătaru – președinte Asociația Jump to Smart, Razvan Mitu – Consilier General al Capitalei, Raluca Haliț – Consilier Local Sectorul 1, Constantin Biolan – secretar general TRACECA, Eduard Todi – consilier Ministerul Transporturilor, Andrei Marcu – E.ON România, Larisa Barsan – sefa serviciului de mobilitate primaria sector 6, Mircea Cirţ – președintele ATP Group si Corina Fugaru – Project Manager EFdeN, dar si alti  oficiali de la Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 2, Primăria Sectorului 6, Ministerul Transporturilor, consilieri generali si locali, precum si companii parking, companii servicii și infrastructura pentru parcări, companii, stații de încărcare mașini electrice, experti etc.

Discuțiile au adus în prim plan întrebările despre câte locuri parcare am avea nevoie și câte avem în realitate. Cum încearcă să rezolve alte orașe din România și din lume problema parcărilor și a încărcării mașinilor electrice. 

În condițiile în care 30% din traficul unui oraș este cauzat de șoferii care caută un loc de parcare, în cadrul dezbaterii, se încearcă identificarea de noi modalități prin care să poată fi folosit eficient spațiul de parcare existent, dar și cautarea unor soluții pentru noi zone de smart parking.

Răzvan Mitu, consilier general: „ Exista in cadrul Primăriei Capitalei un studiu de fezabilitate in privinta eco-mobilitatii. Dorinta noastra este sa extindem cu 300 de prize electrice, insa, nu avem încă solutia tehnica sa o facem. (…) Este motivul pentru care trebuie sa stam cu totii la aceeasi, Primaria Capitalei si ceilalti factori decidenti, pentru a incerca sa extindem reteaua. Sunt convins că acesta este viitorul, sunt convins că fiecare dintre noi va beneficia de o mașină electrică în curând. 

Raluca Haliț, Consilier local Sector 1: Sunt convinsă că putem să ajungem la 100% electric, dar trebuie să ne ajutăm și de autonomia mașinilor. Va trebui să existe mașini cu o autonomie mai mare. Orașul este al cetățenilor și ar trebui să creăm o mobilitate în ideea în care să avem mai multe spații pentru biciclete, să trecem la electric pe partea frumoasă.

Mircea Cirț, președintele ATP Group: Digitalizarea nu mai are granițe. Tehnologia nu poate fi ținută într-un sertar într-o țară. Globalizarea și mințile luminate, indiferent că sunt într-o garsonieră sau undeva, la tineri care dezvoltă idei la trei noaptea, nu are de a face că este în România sau în India. Oriunde ar fi, nu mai poate fi limitată.

Larisa Bârsan, șefa serviciului de mobilitate Primăria sector 6: Pe partea de infrastructură este clar că nu suntem pregătiți. Nu s-a investit în proiecte până în prezent. Noi vrem să demarăm un proiect pentru docurile de biciclete, iar pentru locurile de parcare, identificăm diferite zone în care putem să punem stații de încărcare pentru proprietarii de mașini electrice. Vrem să venim în sprijinul lor.

Parteneri: Renault-Dacia-Nissan, E.ON, EV-Connect, , DAHUA Technology, UP Romania, Ford Romania, Automobile Bavaria, BikExpert, ATP Bus e-UpCity,  EFdeN, Green Revolution, I’Velo, Asociatiei Energia Inteligenta, Magiun Topoloveni, Capital Estate, E-Bagaje.ro

Parteneri media: Agerpres, caleaeuropeana.ro, news.ro, bugetul. ro, 0-100.ro, new money, We are electric, Eco rEVolution, Mașini electrice » ecomobile.ro

Evenimentele fac parte din campania SMARTiCITY si jumptosmart.ro

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare