sursa foto:  modernmarketingxchange.com

A obținut despăgubiri de 40 de milioane de dolari de la firma care a dat-o afară – cum a reușit!

Marile companii trebuie să se gândească de două ori înainte de a-și concedia angajații, mai ales atuci când aceștia sunt personaje cheie în dezvoltarea brandului. Un fost director de marketing într-o companie din New York a obținut despăgubiri de 40 de milioane de dolari, după ce a fost dată afară, invocându-se un motiv halucinant. „Se purta ca un bărbat” – a fost justificarea acționarilor.
Atunci Alexis Berger s-a decis să-și dea în judecată angajatorul pe motivul cp a fost discriminată sexual. Și a câștigat. Suma primită? 40 de milioane de dolari.
Berger are 32 de ani şi, potrivit Daily Mail, a transformat compania Kargo Global într-o forţă internaţională  cu venituri anuale de 100 de milioane de dolari. Salariul ei depăşea 1 milion de dolari anual; la acesta se adăugau comisioanele. Tânăra avea şi acţiuni de 9 milioane de dolari în companie.
Vezi și RCS&RDS lovește în clienți! Cum vor fi afectați

Firma a pretins că Berger era nepoliticoasă cu angajaţii şi nu avea rezultate foarte bune la muncă, iar în cele din urmă a concediat-o pentru încălcarea unei clauze de necompetitivitate. Judecătorul Billie Colombaro a văzut însă lucrurile diferit şi a citat discriminarea sexuală drept un factor care a dus la concedierea tinerei. ”A fost o orchestraţie rău-intenţionată, umilitoare, cu efectul privării sale de comisionale câştigate, de bonusul de retenţie, de acţiunile sale, de poziţie, de salariu, precum şi de demnitatea ei.”

Berger a dezvoltat atât relaţii profesionale, cât şi personale cu CEO-ul Kargo, Harry Kargman, care, de asemenea, nu au fost pe placul celorlalţi executivi, potrivit judecătorului, scrie Business Magazin.

Potrivit Law Newz, noul vicepreşedinte de resurse umane al companiei a avertizat-o că stilul ei de management avea nevoie de schimbare din cauza unor plângeri anonime; acestea au venit după ce ea a fost anunţată că va primi un bonus pentru munca sa. A fost plasată apoi într-un Plan de îmbunătăţire a performanţei din cauza ”comportamentului neprofesional”, chiar dacă nu i s-au dat exemple specifice.

Vezi și Guvernul lovește în firme! Ce vor fi obligate să facă TOATE societățile de la 1 iulie

Berger a fost acuzată apoi că este prea ”supusă emoţiilor”, ”sensibilă”, ”dură” şi ”bătăuşă”. Ea pretindea însă că acesta este un dublu standard: Kargman, CEO-ul companiei, afişa un comportament similar; astfel a observat angajaţii bărbaţi puteau fi agresivi, în timp ce femeile nu.

Kargman a folosit şi el un limbaj necorespunzător în companie, potrivit înregistrărilor existente. Judecătorul Colombaro a scris că vicepreşedintele de HR a ignorat numeroase plângeri împotriva celuilalt angajat ”doar pentru că era bărbat”. Într-o declaraţie pentru AdWeek, reprezentanţii companiei au răspuns: ”Timp de 14 ani, compania noastră a oferit oportunităţi depline şi egale tuturor angajaţilor noştri, iar acest lucru stă la baza culturii noastre”.

TAGS

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare



Nu uitaţi să daţi „Like”. În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.