Mark Zuckerberg, unul dintre cei mai bogați oameni ai Planetei, dă o nouă lovitură. Acesta are în plan expansiunea gigantului Facebook în cât mai multe domenii. După ce a lansat un nou serviciu prin care milioane de oameni vor avea ocazia de trimite bani direct prin aplicația de Messenger, acesta aduce în România o nouă platformă.
Este vorba despre platforma Marketplace, o alternantivă a website-urilor specializate. Potrivit zf.ro, aceasta este deja funcţională în 25 de ţări din întreaga lume şi se adresează utilizatorilor obişnuiţi sau afacerilor mici.
Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la observarea unui comportament aproape traditional în rândul utilizatorilor: vânzarea şi cumpărarea pe Facebook este o activitate care a început în Facebook Groups şi s-a dezvoltat în mod considerabil. Peste 550 de milioane de oameni accesează în fiecare lună grupuri dedicate vânzării şi cumpărării – de la familii ce locuiesc în acelaşi cartier, până la colecţionari de pe toate continentele.
Profilele publice ale cumpărătorilor şi vânzătorilor din Marketplace pot fi cu uşurinţă consultate, la fel şi prietenii comuni sau data la care a fost creat contul de Facebook.
În baza informaţiilor publice, Facebook poate arăta produse potrivite preocupărilor utilizatorilor, disponibile la nivel local, astfel încât articolele dorite să fie cât mai uşor de găsit.
Articolele oferite spre vânzare pot fi postate în doar câţiva paşi, sau informaţiile existente într-un grup dedicat vânzării şi cumpărării pot fi distribuite, cei interesaţi putând interacţiona direct pe Facebook.
Produsele disponibile pot fi sortate în funcţie de categorie, preţ sau locaţie, iar ca modalitate de plată, se poate plăti cash sau de la persoană la persoană.
Transparenţa şi siguranţa sunt principalele avantaje ale Marketplace, unde atât vânzătorul cât şi potenţialul cumpărător interacţionează folosindu-şi profilul de Facebook. În plus, orice suspiciune legată de un produs poate fi raportată de către utilizatori, urmând ca echipa Facebook să verifice situaţia şi să elimine conţinutul nepotrivit.