Primarul Sectorului 2 s-a dat de gol! Ce se urmărește prin eliminarea parcărilor gratuite din Capitală

De mâine, 15 august, intră în vigoare noile tarife de parcare anunțate de Primăria Capitalei, precum și de primăriile de sector. Ce se urmărește prin eliminarea parcărilor gratuite din Capitală? Ne-a spus-o cu perdea primarul USR al Sectorului 2, Radu Mihaiu: „Aș vrea ca, în 2030, în București să fie cu 500.000 de mașini mai puțin. Aș vrea ca oamenii să meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun”. Practic, unii bucureșteni vor fi constrânși să renunțe la mașinile pe care le dețin.

Motivul? „Suntem invadați de mașini”, a explicat Mihaiu, într-o postare pe Facebook. În campania electorală, același Radu Mihaiu promitea înființarea unor noi parcări. Doar nu era să le zică locuitorilor Sectorului 2, în campania electorală, că infrastructura Bucureștiului nu permite rezolvarea traficului aglomerat din Capitală și nici pe cea a parcărilor. Singura soluție viabilă ar fi, poate, cea a construirii unui număr semnificativ de parcări de tip Park & Ride, la periferia Capitalei, iar bucureștenii să-și lase mașinile acolo. Dar pentru asta ar trebui să li se asigure un transport în comun pe măsură, ceea ce, în prezent, nu e cazul în București. Iar construirea unui număr important de Park & Ride-uri pare și mai departe.

Vezi și În campanie promitea construirea unor noi parcări, acum, la 2 ani după ce a fost ales primar, Radu Mihaiu ar vrea ca bucureștenii să meargă mai mult pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun

Revenind la actualul primar al Sectorului, deși în programul său electoral vorbește despre finalizarea parcării de tip Park & Ride Cora Pantelimon, aceasta nu aparține de Primăria Sectorului 2, ci de Primăria Capitalei. Așadar, nici aici nu a fost corect cu votanții săi, având în vedere că proiectul nu era în atribuțiile sale.

Vezi și Viktor Orban, ‘idiotul util’ lui Vladimir Putin

Interesant este faptul că și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a achiesat la ideea lui Mihaiu, că bucureștenii ar trebui să „meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun”. Cel puțin, asta reiese din comentariul făcut de Ciucu la postarea primarului Sectorului 2: „Am citit cu plăcere textul. Mă regăsesc..”.

Ce-i așteaptă pe bucureșteni? Cel mai probabil, vor urma alte taxe și alte impozite, până când oamenii nu-și vor mai permite „luxul” de a avea o mașină personală. Și astfel se vor rezolva, dintr-un foc, problema traficului și cea a parcărilor din Capitală. Simplu, nu? Dar, totuși, nu așa suna promisiunea din campania electorală.

Eugen DINU – Comentariul este asumat integral de autor

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare