sursa foto:  pexels.com

Schimbarea Coca Cola pentru România a costat compania jumătate de milion de euro. Ce s-a întâmplat cu sticlele cunoscutei băuturi răcoritoare

Sistemul Coca-Cola România a făcut, în luna aprilie a anului 2023, o schimbare radicală, care a costat compania jumătate de milion de euro. 

Mai exact, s-a făcut trecerea la sticle de plastic cu capace ataşate, primele produse care au beneficiat de aceste ambalaje  fiind Fuzetea şi Cappy.

Citește și: Bărbat înjunghiat mortal la o petrecere cu vedete! Alex Velea, Antonia și Alina Eremia se numără printre cei prezenți

Coca-Cola se supune prevederilor Uniunii Europene

Colosul transmite că această schimbare este parte din tranziția pe care o face Compania Coca-Cola în toată Europa, pentru a îndeplini prevederile referitoare la închiderea recipientelor din plastic pentru băuturi, incluse în Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință.

„După ce s-a dezvoltat soluția, trebuie produsă local. Liniile de producție și îmbuteliere PET trebuie modificate pentru a se implementa soluția. Pe zona tehnică de eficientizare a liniei de producție investiția se ridică la jumătate de milion de euro. Sunt pregătite pentru producție, dar se va implementa gradual începând cu produsele necarbonatate, carbonatate și portofoliul de apă minerală. Până spre finalul anului tot portofoliul va fi în piață cu acest nou ambalaj”, a declarat Alice Nichita.

 

Echipament de decontaminare fulgi PET

Compania declară că  mai are în dezvoltare un alt proiect pe sustenabilitate privind investiția în fabrica de la Ploiești, care este în acest moment în derulare.

Este vorba despre instalarea unui echipament de decontaminare fulgi PET, pentru care compania a început investiția de anul trecut și pentru c are a primit în 2022 un ajutor de stat de 3 milioane euro, investiția finală ridicându-se la 10 milioane de euro. 

De asemenea, compania a investit în energia verde. În 2021, compania a investit 21 milioane euro în două proiecte: 19 milioane euro într-o nouă linie aseptic în fabrica din Ploiești, dedicată îmbutelierii Fuzetea, precum și 2 milioane euro în lansarea tehnologiei Keel Clip, ambalaj colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze.

Citește și: Ordinele UE vor schimba total România. Predicțiile specialiștilor pentru anul 2040 sunt total surprinzătoare

Sistemul SGR îi face pe producători să scoate mai mulți bani

Producătorii de băuturi sunt obligați să schimbe etichetele produselor  pentru a fi mai ușor de identificat, odată implementat Sistemul Garanție-Returnare în România, începând cu 30 noiembrie.

Alice Nichita, corporate affairs & sustenability director Coca-Cola HBC, spune că este nevoie de 6 luni pentru implementarea logo-ului pentru sistemul SGR pe eticheta sticlelor, fapt care duce și la costuri suplimentare pentru producători, „un cost dublu pe care ni l-am asumat încă de la început”.

„Schimbarea ambalajelor pentru SGR se va realiza la începutul lui decembrie. Așteptăm semnarea contractului, vom primi logo pentru SGR și schimbarea va fi implementată de la 1 decembrie”, precizează reprezentantul Coca-Cola HBC.

Reprezentanții companiei spun că își doresc ca sistemul SGR să se poată extinde ulterior și pentru partea de reutilizarea sticlelor, nu doar pentru reciclarea lor.

Ce este sistemul SGR

SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv.

Odată returnat ambalajul, va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite , fără a fi nevoie prezentarea unui bon fiscal.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare