dna

sursa foto:  Facebook

Șeful Camerei de Comerț, Mihai Daraban, denunțat la DNA și PÎCCJ! Camerele de Comerț Sibiu, Bacău și Vâlcea acuză o devalizare de 5 milioane de euro

E un scandal uriaș privitor la Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR)! Șeful CCIR, Mihai Daraban, a fost denunțat la Direcția Națională Anticorupție, precum și la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

Daraban a fost denunțat chiar de șefii Camerelor de Comerț și Industrie din județele Bacău, Sibiu și Vâlcea, mai precis de către Doru Simonivici ( CCI Bacău), Octavian Isailă (CCIAS Sibiu) și Valentin Cismaru (CCI) Vâlcea.

Cei trei vorbesc de o devalizare de 5 milioane de euro la Camera de Comerț și Industrie a României.

Camerele de Comerț și Industrie din județele Sibiu, Bacău și Valcea anunță acțiuni fără precedent împotriva conducerii Camerei de

Cele trei Camere au decis, prin forurile de conducere colectiva, „înaintarea catre autoritatile competente a plângerii penale pentru: grup infracțional organizat, delapidare, folosirea influentei ori autoritatea de conducatori ai unor persoane juridice fără scop patrimonial în scopul obținerii de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, falsificarea de înscrisuri sub semnătură privata, fals în declaratii, abuz de încredere și gestiune frauduloasa împotriva celor vinovați. Devalizarea Camerei de Comerț si Industrie a României este estimată, în prima faza, de către Camerele de Comerț județene semnatare, la peste 5 milioane de euro”, scrie Știridesibiu.ro.

Simonivici, Isăilă și Cismaru îl acuză pe Daraban că ocupă „ilegal si abuziv” funcția de președinte al CCIR, „deși legea obligă ca funcția respectivă să fie deținută exclusiv de o persoană juridică”.

Reprezentații celor trei camere spun că faptele grave pe care le-au semnalat justiției și imprejurările „care lezează grav veniturile si activitatea CCIR”, au fost descoperite la finalul anului trecut.

Totodată, s-au atacat în instanță deciziile AG din noiembrie și s-a cerut „anularea lor in vederea organizarii de alegeri neviciate si legale.

Comunicatul de presă semnat de președinții Doru Simonivici ( CCI Bacău), Octavian Isailă (CCIAS Sibiu) și Valentin Cismaru (CCI) Vâlcea:

„Comunicat
Camerele de Comerț si Industrie din județele Bacau, Sibiu si Valcea iau atitudine împotriva neregulilor, nelegalităților și imoralitatilor care au loc în conducerea si activitatea Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR).

Aceste Camere de Comerț si Industrie au decis, prin forurile de conducere colectiva:
1. Inaintarea catre autoritatile competente a plângerii penale pentru: grup infracțional organizat, delapidare, folosirea influentei ori autoritatea de conducatori ai unor persoane juridice fără scop patrimonial în scopul obținerii de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, falsificarea de înscrisuri sub semnătură privata, fals în declaratii, abuz de încredere și gestiune frauduloasa împotriva celor vinovați. Devalizarea Camerei de Comerț si Industrie a României este estimată, în prima faza, de către Camerele de Comerț județene semnatare, la peste 5 milioane de euro.

2. Acționarea în instanță a Hotărârilor Adunării Generale din 22 Noiembrie 2022 ca fiind nelegale si anularea lor in vederea organizarii de alegeri neviciate si în conformitate cu Legea nr. 335/2007 privind Camerele de comert si industrie din Romania si cu prevederile Statutului CCIR care sunt conforme cu legea si nu pe baza unor dispozitii statutare nelegale.
Camerele de Comerț si Industrie din România sunt entități private, autonome, de utilitate publica, membrii de drept ai Camerei de Comerț si Industrie a României, care ar trebui sa coordoneze activitatea CCIR.
În speța, ținând cont de faptul ca la ultima Adunare Generală a CCIR din 22.11.2022 au fost descoperite fapte si imprejurari care lezează grav veniturile si activitatea CCIR, printre care:
 conducerea Camerei Naționale este preluată si viciata în ultimii ani de un grup de interese la vârful acesteia printr-un sistem de plata mascata in vederea obtinerii voturilor în organele de conducere;
 desi membrii de drept prin lege ai CCIR sunt Camerele de Comert si Industrie județene, candidaturile pentru funcțiile alese sunt asumate si preluate de persoane fizice reprezentante ale acestor persoane juridice, iar veniturile sunt încasate „pe persoana fizica” în loc sa fie transmise titularilor de drept care detin aceste functii, respectiv camerele de comert judetene;
 în lege se prevede ca pot primi indemnizatii legale doar membrii Colegiului de conducere
pentru activitatea prestata in ședințele trimestriale ale acestui organism din cadrul CCIR. In realitate au fost platite lunar ilegal, cu titlu de indemnizatii, sume de bani prin care s-a devalizat patrimoniul CCIR si au fost inventate ilegal funcții indemnizate lunar, de asemenea nelegal, prin care unii Președinți de Camere de comert județene au încasat în mandatul 2017-
2022 „pe persoana fizica” sume cuprinse intre 4.590.000 lei pentru reprezentantul Camerei de comert judetene care detine presedintia CCIR (CCINA Constanta) si 2.001.190 lei pentru reprezentantii persoane fizice in Biroul de conducere a caror titulari sunt persoanele juridice (membri de drept sau membri asociati), 820.560 lei pentru persoane fizice carora, in mod
ilegal, li s-a stabilit rang de Vicepresedinti ai CCIR și așa mai departe …
 La data de 22 noiembrie 2022 a fost ales, absolut ilegal si abuziv, in functia de Presedinte al CCIR, o persoana fizica (Daraban Mihai), desi legea obliga ca functia respectiva sa fie detinuta exclusiv de o persoana juridica. Prin votul grupului organizat, acesta si-a atribuit o indemnizatie nelegala de 153.000 lei/luna brut, in conditiile in care functia de presedinte nu
are dreptul de a fi remunerata si in situatia in care CCIR nu abordeaza mai mult de jumatate din atributiile prevazute de Statut, iar activitatea este deficitara.

Deci, este vorba de doua ilegalitati concomitente: prima, in sensul in care titulara functiei care detine presedintia, respectiv persoana juridica, nu are dreptul la nicio remuneratie; a doua – chiar in conditiile in care ar fi avut dreptul persoana juridica la o remuneratie, aceasta nu ar fi putut fi acordata persoanei fizice, ca reprezentant al persoanei juridice.
 inițiativele legislative din ultima perioada (terenurile Romexpo SA, taxe pentru firme, încasate de CCIR între 10 si 100 euro/firma, eliminarea numărului de 2 mandate ale președintelui) consideram a fi promovate doar pentru interese private si de grup si nu în interesul comunității de afaceri;
 sistemul „moștenit” de la „Împăratul Vlasov”, dar în care banii nu se mai iau doar de o singura persoana, ci de un grup infractional organizat pentru a se putea asigura votul majoritar viciat bazat pe diverse plăti pe care le încasează persoanele fizice, exact cei care trebuie sa voteze in numele si pentru persoanele juridice, pe diverse cai nelegale si abuzive ca: indemnizații inventate pentru organe de conducere CCIR, indemnizații din Consiliile de Administrație si funcții în aceste societati comerciale in care aceste persoane fizice activeaza in numele si pentru persoanele juridice pe care le reprezinta si
nu in nume propriu;
 Statutul CCIR contine nenumarate prevederi introduse nelegal, impotriva Legii 335/2007, care conform dispozitiior art.218(3) NCCv, sunt fara efect juridic, fiind considerate de lege ca „nescrise”, intrucat sfideaza dispozitii de ordine publica prevazute in Constitutie si in Lege, fiind astfel lovite de nulitate absoluta, ca spre exemplu: exista condiții restrictive ilegale adăugate în statutul CCIR în ceea ce privește candidatura la Colegiul de Conducere si funcția de Președinte, minim 2 respectiv 4 ani vechime în funcția de Președinte al Camerei județene, desi membru nu este persoana fizica care detine functia de președinte al camerei județene ci persoana juridica, care este membru de drept prin Lege de la aderarea la CCIR cu aproximativ 33 de ani în urma.
 CCIR nu mai reprezintă comunitatea de afaceri romaneasca ci este o sursa de venituri pentru diverse persoane fizice, constituite intr-un grup infractional organizat, inflitrat in organele de conducere, avand scop devalizarea patrimoniului CCIR in folosul acestor persoane fizice, care sunt reprezentanti ai persoanelor juridice titulare ale functiilor de conducere.

Camerele de comerț județene semnatare considera ca aceste ilegalitați și imoralități trebuie sa înceteze iar Camera de Comerț si Industrie a României trebuie sa înceapă, cu adevărat, sa reprezinte interesele Camerelor de comerț si industrie județene și ale comunitatii de afaceri, la nivel național și internațional, sens in care au luat atitudine, in decursul timpului,
Camera de Comert Americana in Romania (AMCHAM), Camera de Comert Romano- Germana, Camera de Comert pentru Belgia si Luxemburg in Romania, Camera de Comert Romano-Britanica, Camera de Comert Elvetia-Romania, Camera Franceza de Comert in Romania, Camera de Comert Romano-Olandeza, Camera de Comert Italiana din Romania si importante organizatii de business: AOAR, RBL si Consiliul Investitorilor straini”.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare