televiziune

sursa foto:  bani.md

Toate televiziunele vor fi OBLIGATE să facă asta – Pentru ce vor primi bani de la stat

Un nou proiect controversat al unui parlamentar poate aduce o schimbare de proporţii în legislaţie. Toate televiziunile vor fi obligate să respecte aceste reguli. Mai mult, canalele media vor primi şi bani de la stat în urma acestui proiect.

Un deputat PNL vrea ca principalele televiziuni si radiouri să fie obligate să îi îndemne pe cetăţeni să meargă la vot. Continutul mesajelor de la televiziuni va avea avizul Autoritatii Electorale Permanente (AEP). Proiectul deputatului Gigel Ştirbu urmeaza sa fie inregistrat in Legislativ şi propune modificarea si completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002.

„Comunicarile audiovizuale cu caracter educativ privind importanta si promovarea, in spatiul public, a exercitarii dreptului de vot trebuie sa respecte urmatoarele conditii: sa informeze si sa educe populatia in legatura cu importanta exercitarii dreptului de vot; sa informeze si sa educe populatia in directia promovarii exercitarii dreptului de vot; sa nu contina referiri de natura sa promoveze institutii sau persoane. Continutul si elaborarea mesajelor se realizeaza de catre radiodifuzor, cu avizul prealabil al Autoritatii Electorale Permanente. Cu 120 de zile inainte de orice scrutin electoral Autoritatea Electorala Permanenta demareaza discutiile cu radiodifuzorii pentru pregatirea campaniei de informare publica”, prevede proiectul legislativ al deputatului Stirbu.

Mai mult, CNA va comunica AEP, cu o luna inaintea inceperii campaniei de informare, lista posturilor de radio si de televiziune care urmeaza sa desfasoare campaniile.

„Consiliul National al Audiovizualului va intocmi si va comunica Autoritatii Electorale Permanente, cu 30 de zile inainte de data inceperii campaniei de informare, lista celor 10 posturi de radio, respectiv 15 posturi de televiziune ce urmeaza sa desfasoare campanile mentionate la 42 indice 3, lista avand ca baza cele mai recente studii de audienta date publicitatii in anul anterior desfasurarii campaniei de informare”, potrivit sursei citate.

Canalele media vor fi obligate să transmită mesaje sub forma unor campanii initiate cu 60 de zile inainte de desfasurarea alegerilor.

„In cazul serviciilor de programe de televiziune cu acoperire nationala, comunicarile audiovizuale cu caracter educativ privind importanta si promovarea in spatiul public a exercitarii dreptului de vot se realizeaza sub forma unor campanii initiate cu 60 de zile inainte de data desfasurarii alegerilor. Acestea se vor desfasura inclusiv in ziua in care au loc alegerile, prin difuzarea unor mesaje, intre 3 si 6 ori pe zi, in intervalul orar 08:00 – 22:00, din care o data in principala emisiune de stiri. In cazul serviciilor de radiodifuziune cu acoperire nationala, comunicarile audiovizuale cu caracter educativ privind importanta si promovarea in spatiul public a exercitarii dreptului de vot se realizeaza sub forma unor campanii initiate cu 60 de zile inainte de data desfasurarii alegerilor si desfasurate inclusiv in ziua in care au loc acestea, prin difuzarea unor mesaje, intre 3 si 6 ori pe zi, in intervalul orar 06:00 – 22:00, din care o data in principala emisiune de stiri”, mai mentioneaza proiectul de lege.

Stirbu vrea şi decontarea de catre Autoritatea Electorala Permanenta a cheltuielilor, in baza unui deviz si a facturilor emise.

„Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevazute la alin. (1) si (2) vor fi negociate de catre radiodifuzor cu Autoritatea Electorala Permanenta si vor fi decontate de catre aceasta, pe baza unui deviz si a facturilor emise. Pentru zonele in care populatia minoritara depaseste procentul de 20% din randul populatiei, Televiziunea Romana, respectiv Radio Romania vor difuza mesajele mentionate la alin. (1) si (2) si in limbile respectivelor minoritati nationale. La incheierea campaniilor de informare Consiliul National al Audiovizualului va prezenta Autoritatii Electorale Permanente un raport detaliat de monitorizare a difuzarilor spoturilor de catre televiziuni si posturi de radio, cu privire la numarul spoturilor difuzate, numarul zilnic de difuzari, respectiv orele la care au fost difuzate”, mai propune Stirbu, in proiectul legislativ.

Legea ar urma sa intre in vigoare de 1 ianuarie 2019, iar in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a acesteia, Autoritatea Electorala Permanenta va stabili, prin hotarare, cu consultarea prealabila a radiodifuzorilor, modalitatea de calcul al pretului per spot difuzat, modalitatea de calcul a sumelor ce urmeaza a fi rambursate, termenele la care vor fi depuse cererile de rambursare, precum si termenele la care se vor face platile.

Vezi și Modificări BOMBĂ în noua Lege a Pensiilor-Ce se va întâmpla cu pensia de invaliditate

Lovitură dură! Acest tip de pensionari va fi tăiat de pe liste! Cine este în pericol

Lovitură devastatoare pentru Elena Udrea! Autoritățile vor să-i spulbere afacerea momentului

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare