sursa foto:  Facebook

Un medic clujean acuză Wizz Air: ‘A vândut mai multe bilete decât locurile din avion’/ANPC nu poate sancționa compania aeriană

Medicul clujean George Ungureanu lansează acuzații grave la adresa companiei aeriene Wizz Air, despre care spune, într-o postare pe pagina de socializare, că o va da în judecată. De ce? Ungureanu își cumpărase un bilet de avion pentru un zbor către Barcelona, de la Wizz Air. Ajuns la Aeroportul din Cluj, i s-a spus că nu este sigur că va putea zbura către Barcelona, deoarece Wizz Air a vândut mai multe bilete față de locurile disponibile în avion. După 4 ore de când trebuia să plece în direcția Barcelona și după 7 ore de așteptat în aeroport, neurochirurgul a anunțat că va reuși să plece, după ce mai multe persoane au renunțat la zbor. George Ungureanu a mai spus că va reclama situația și la ANPC. Amintim că, în luna iulie, când a amendat Blue Air cu 2 milioane de euro, ANPC, prin președintele Horia Constantinescu, susținea că Wizz Air şi Ryanair nu pot fi amendate, pentru că nu au sediu în România.

Ce povestește medicul George Ungureanu:

„Cine rahat accepta overbookingul? Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins ca voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni intr-un spital, pentru a invata niste tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare si oricine care a mai călătorit pe acolo stie ca optiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind ca voi zbura, m-am prezentat ca cetateanul responsabil la aeroport cu doua ore si jumatate inaintea zborului. Biletul de avion cumpărat includea Wizz Air Priority, bagaj de cală, Check-in la aeroport etc, adica toate besinile pe care minunatul Wizz Air le poate vinde plebeilor. Cand am ajuns La bagaje, am lasat bagajul de cala si am cerut să mi se facă check in ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Wizz, ci al unei alte companii (am aflat ca Wizz Air nici macar nu are birou in Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat ca din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Wizz Air A făcut overbooking. Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Doamna respectivă mi-a spus că urmează să mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare.Si daca cumva alt plebeu ca mine nu se prezinta la zbor, locul lui imi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt „overbooked. Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindca avionul, chiar si al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Baicoi si nu poti sta in picioare, daca nu primesti loc, nu zbori. Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acopera toate costurile legate de zborul respectiv si face, sunt convins, si un profit frumusel. Dar de ce să nu faca un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge si sigur se gaseste un fraier ca mine care poate astepta trei ore in aeroport, poate zboara, poate nu si sa faca niste profituri si mai mari. Cu alte cuvinte să faci niște profituri în plus. Ce se întâmplă dacă plebeul nu vrea sa astepte. Pai e simplu. Pierd biletul de avion si banii, fiindca nu am fost acolo in eventualitatea in care apare un loc.Să recapitulăm? Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost intarziat cu doua ore) fiindca imi place suspansul , poate zbor, poate nu, poate ma fac de rusine la Spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion si banii dati pe el. În cazul în care nu are loc în avion, pul@mea pleacă acasă. Și revine la o dată ulterioara, când este loc în avion. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, doua, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O alta doamna, de la securitate mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorsi fiindcă erau „overbooked” la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel putin au avut si ei sansa mea de a petrece quality time de suspans pe aeroport. Trei luni am fost in negocieri pentru aceste doua saptamani, deoarece acest Spital este un Centru de Excelenta, nu accepta orice neurochirurg in stagii si perioadele disponibile sunt extrem de vanate. Cui de la Wizz Air ii pasa ca loaza de Ungureanu pierde 5 ore in aeroport, se face de rahat intr-un centru international de Neurochirurgie, nu invata niste tehnici chirurgicale care pot ajuta niste pacienti si se alege cu o tona de probleme? Doar Ungureanu, la fel ca restul plebeilor de clienti, este neimportant pentru companie. Este evident că o companie care face așa ceva in mod regulat, își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania si isi bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple in cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe aceasta cale chiar vreau să ma ajutati, sa fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună sa initiem o actiune colectiva care sa zguduie putin mizeria din compania asta.
UPDATE: Zborul a fost intarziat cu 4 ore, ar trebui acum sa decoleze la 21:50. Astept deja de 4 ore. Ar mai trebui sa astept aproape 3, ca sa nu fiu sigur ca zbor. Am încercat sa sun la Wizz, pe linia de asistenta unde costa 1,19 Euro/min dar nici macar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate.
UPDATE 2: Dupa ce am stat si am asteptat 9 min pe linia de telefon de asistenta care costa 1,19Euro/min, am fost informat de companie ca nu am loc in avionul care are întârziere de 4 ore. Cand i-am intrebat de ce nu am fost sunat, ca sa fiu informat fiindca stiau ca am facut check – in, mi-au spus ca nu e politica companiei si mi-au inchis. E fucking unbelievable.
UPDATE 3: Aparent reusesc sa plec, fiindca sunt persoane care au renuntat la zbor. Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec si 7 de asteptat. Aparent, mai dureaza pana plecam. Sunt frustrat, obosit si stresat. Mi-e mila de toti oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic.Acum ar fi culmea daca se intampla ceva cu avionul….dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja.”, povestește medicul George Ungureanu.

Postarea lui George Ungureanu a fost prezentată anterior de stiridecluj.ro.

Horia Constantinescu, președintele ANPC: „Nu am sancţionat, până acum, nici Wizz Air şi nici Ryanair pentru că nu am reuşit să îi mutăm pe teritoriul României”

Nu am sancţionat, până acum, nici Wizz Air şi nici Ryanair pentru că nu am reuşit să îi mutăm pe teritoriul României. Dacă vom reuşi, cu ajutorul celor de la Blue Air, atât de vătămaţi de ceea ce li s-a întâmplat, cu siguranţă îi vom sancţiona şi pe ei. Ei nu au sediu şi puncte de lucru pe teritoriul României. În schimb, am sesizat instituţiile europene cu atribuţii în domeniu aşa cum şi dânşii au făcut-o atunci când au constatat că şi Blue Air derapează de la orice fel de regulament european. Nu avem niciun reper cu privire la cifra de afaceri a Wizz Air sau Ryanair şi nu stabilim noi sacţiunea, atât timp cât nu îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României”, a declarat, în luna iulie, pentru ZF, Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare