sursa foto:  Pexels

Amenzi înlocuite cu confiscarea mașinilor în aceste situații petrecute în Austria. Decizie radicală a autorităților

Autoritățile din Austria au decis să înlocuiască amenzile cu confiscarea mașinilor, pentru șoferii care încalcă limita de viteză. La prima abatere, legea pare să fie „blândă”, dar pe viitor, vitezomanii și-ar putea găsi vehiculul scos la licitație! Legea intră în vigoare din martie 2024.

Începând cu luna viitoare, șoferii din Austria vor avea noua sancțiune. Decizia autorităților vine în contextul în care în luna octombrie 2023, Codul Rutier a fost modificat. Potrivit deciziei, cei care depășesc limita de viteză rămân, pe loc, fără permisul de conducere. Cum nici această „amenințare” nu i-a făcut pe șoferi să ia piciorul de pe pedala de accelerație, din martie nici că vor mai avea ce să apese pentru că rămân fără mașini!

Confiscarea mașinilor șoferilor vitezomani, o măsură pentru reducerea vitezei

Autoritățile vor să meargă chiar mai departe de atât! Dacă nici varianta cu confiscarea mașinilor nu va funcționa, un alt scenariu este pregătit. Vehiculele vor fi scoase și la licitație, pentru cei care nu se lasă de acest „sport” nesănătos! Sancțiunea se aplică pentru cei care au depășit limita de viteză cu peste 60 de km/h în oraș sau cu 70 hm/h în afara zonelor urbane. Cei care depășesc limita de viteză cu 80, respectiv 90 de kilometri pe oră pot să rămână fără mașină chiar și de la prima abatere.

În primul caz, mașina este confiscată temporar, la fel și permisul de conducere. Ulterior, autoritățile decid dacă îi dau sau nu vehiculul înapoi, în termen de două săptămâni. În cel de-al doilea caz, mașina se confiscă imediat, iar șoferul primește și amendă.

CITEȘTE ȘI: S-au înăsprit condițiile de la 1 ianuarie 2024. Ce se întâmplă cu șoferii care își atârnă brăduți și alte obiecte la oglindă

Ce se va întâmpla cu banii obținuți din vânzarea mașinilor

În situația în care fie viteza este excesiv de mare, fie șoferul nu se învață minte, mașina sa va fi confiscată definitiv. În acest caz, vehiculul va fi scos la licitație. Banii obținuți din tranzacție se vor împărți astfel: 70% către fondul național de siguranță rutieră și 30% pentru autoritățile locale. Practic, proprietarul de drept nu primește nimic.

Amintim faptul că în Italia și Elveția, confiscarea mașinilor a intrat deja în vigoare. Există posibilitatea ca și alte țări din Uniunea Europeană, printre care și România, să implementeze un astfel de sistem. Decizia vine în contextul în care Comisia Europeană a aprobat un set de reguli prin care să scadă semnificativ numărul victimelor din accidentele rutiere. În multe cazuri, viteza este factorul principal pentru producerea tragediilor.

CITEȘTE ȘI: Speranță pentru păgubiții Euroins și City Insurance. Ce pot face șoferii români care au avut asigurare la firmele falimentare

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare