Cine este patronul misterios al magazinelor Zara. Este considerat unul dintre cei mai bogați oameni ai planetei

În spatele gigantului Zara se ascunde un bărbat care împlinește 88 de ani chiar luna viitoare, pe 28 martie. Armancio Ortega Gaona este cel care deține și a fondat grupul Inditex. Este unul dintre cei mai bogați oameni din lume, dar începutul său nu a fost unul ușor. 

Armancio Ortega Gaona a fost clasat de Forbes, în anul 2014, ca fiind cel mai bogat om din Spania. Mai mult decât atât, acum un deceniu luase „bronzul” în topul magnaților lumii, cu o avere de „doar” 64 de miliarde de dolari. Ideea sa de a crea Zara, Berska, Massimo Dutti, Pull&Bear și alte branduri i-a adus o faimă internațională, dar și venituri pe măsură.

Armancio Ortega Gaona, patronul Zara

Cum a ajuns să conducă un imperiu al afacerilor

La vârsta de 13 ani, Armancio Ortega Gaona era comis-voiajor pentru un producător de cămăși de lux. Acolo și-a dat seama că un sistem de distribuție direct în magazine ar duce la o îmbunătățire a afacerii, iar în 1960, a și pus gândul ingenios în aplicare. Afaceristul spaniol a devenit managerul unui business unde vindea haine pentru oameni bogați.

La 27 de ani, în 1963, a decis să preia singur frâiele și să deschidă Confeccioness GOA. Abia în 1965 apare Zara. Voia să îi spună Zorba, de la cea mai aglomerată stradă din La Coruna, dar numele era luat.

Din 1989, a cunoscut ce înseamnă, cu adevărat, succesul. Avea nu mai puțin de 100 de magazine în Spania. Inditex ajunsese în Portugalia, Statele Unite ale Americii, Mexic, Belgia, Suedia, Grecia.

În actualitate, sunt mai bine de 80 de țări în lume care au haine de la Zara, Berska, Massimo Dutti, Pull&Bear. Bineînțeles, și România este una dintre țări.

CITEȘTE ȘI: Lovitură pentru Zara! Gigantul a fost bătut de o companie nou intrată pe pița din România

Zara în România

Dat fiind faptul că în perioada în care Inditex se extindea global, România era o țară izolată, condusă de regimul comunist, abia în 2003 au ajuns brandurile mari și la noi. Pull&Bear a pătruns pe piață în 2003, urmat fiind de Zara, în Plazza București.

În anul 2009, Inditex „cucerise” deja piața, având 24 de magazine. În 2010, erau deja 36 de magazine, răspândite în țară, iar în 2012, numărul lor a crescut la 77. Prețurile nu i-au speriat pe cei care și-au dorit să poarte branduri, chiar dacă, de fapt, grupul nu vinde produse de top. Sunt multe alte branduri care vând haine mult mai scumpe și exclusiviste, dar cei care nu cunosc aceste detalii, văd Zara ca pe un lux.

CITEȘTE ȘI: O cunoscută companie din România, care produce pantofi pentru Zara, intră în insolvență: Ce se va întâmpla cu sutele de angajații

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare