Lider pe piața de retail din România, cu 115 magazine în rețea, pe formatul de hipermarket, Kaufland, trece printr-o perioadă grea. Lanțul german de hipermarketuri a înregistrat un declin de 2% al afacerilor, în primele luni ale acestui an. Este vorba de o pierdere de 4,7 miliarde de lei.
Potrivit zf.ro, aceasta este prima scădere a gigantului, după ce în perioada 2011-2016 (primul semestru), businessul aproape s-a dublat. Unul dintre motivele care au dus la acest declin se pare că este expansiunea din acest an. Dacă anul trecut au deschis 5 magazine, anul acesta, liderul s-a extins cu doar trei magazine, ajungând la numărul de 115.
Ceea ce ar fi afectat cel mai mult cifra de afaceri, ar fi fost legea 321 dată de Guvern, anul trecut. Aceasta obligă hipermarketurile să expună la raft 51% produse româneşti şi le interzice să încaseze de la furnizor taxe şi servicii.
Scăderea încasărilor din taxe cunoscute ca „taxe de raft“ este posibil să aibă un impact asupra businessului retailerilor. Totuşi, oficialii companiei au declarat anterior că şi-au bugetat creştere pentru 2017, iar pentru comerţul alimentar a doua jumătate de an este întotdeauna mai bună datorită ponderii importante a sărbătorilor de iarnă.
Vezi și E OFICIAL! Ce cunoscută bancă DISPARE din RomâniaAutoritățile lovesc puternic în șoferi: Ce se va întâmpla cu mașinile înmatriculate în această țară
EXCLUSIV! Dezvăluiri bombă la DNA! Mai mulţi politicieni – lideri în corzi! Ce spune SRI