sursa foto:  playtech.ro

Nu este clar! S-a bănuit că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat ordin să se țină avioanele la sol, astfel încât parlamentarii să nu poate ajunge la București și să nu poată vota demiterea Cabinetului Dancilă

Corpul de Control al premierului informează, după un control TAROM, că nu s-a aflat încă dacă Răzvan Cuc a încercat sau nu să țînă la sol avioane pentru a împiedică parlamentarii să ajungă al București și să voteze răsturnarea Cabinetului Dancilă.


Potrivit Corpului de Control al premierului României (CCPR), s-a ridicat de 3 ori, în acest an, problema încălcării GDPR. Unul dintre aceste cazuri a fost pe 10 octombrie 2019, ziua în care Guvernul Dancilă a fost demis, prin moțiune de cenzură.

La acel moment a izbucnit un imens scandal, în centrul căruia s-a aflat Răzvan Cuc, la acea dată ministru al Transporturilor. Cuc era bănuit că i-ar fi cerut fostei șefe TAROM, Valentina Mezei, o lista cu aeronavele în care urmau să se îmbarce parlamentari, cu destinația București. Ulterior, Cuc ar fi încercat să-i impună Valentinei Mezei să țină avioanele respective la sol, astfel încât parlamentarii să nu poate ajunge la București și să nu poată vota demiterea Cabinetului Dancilă.

CCPR a descoperit că TAROM a informat Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu privire la acest caz, „investigațiile cu privire la acest incident fiind în curs de desfășurare”.

De altfel, CCPR a constatat că, în mod normal, conducerea TAROM – companie aeriană cu capital de stat – ar fi trebuit aleasă prin concurs, în baza HG 109/2011, a guvernanței corporative. În loc să facă așa, Ministerul Transporturilor a preferat, din motive neclare, să păstreze conduceri interimare la vârful companiei.

Iar asta înseamnă că respectivele conducerii n-au avut proiecte și contracte de mandat, cu indicatori clari de performanță. Iar pe termen lung – în ciuda unei ușoare redresari financiare în 2019 – a afectat negativ compania TAROM.

Apoi, printre altele, CCPR mai transmite și că „din informațiile/documentele puse la dispoziția CCPM de reprezentanții TAROM SĂ, nu a reieșit în ce modalitate a fost selectată firma de leasing Nordic Aviation Capital în vederea derulării operațiunilor de leasing operațional și buy-back, raportat la obligațiile instituite de prevederile art. 23 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, au fost constatate și alte aspecte care ar putea întruni elementele constitutive ale unor infracțiuni, motiv pentru care actul de control a fost înaintat unității de parchet competență, astfel că datele și informațiile care vizează constatarea săvârșirii unor posibile fapte de natură penală nu pot fi comunicate, fiind exceptate de la accesul liber al cetățenilor”, a transmis CCPR, informează ziare.com.

Vezi și

E scandal mare în Ministerul de Interne! Marcel Vela, în fața procurorilor!

Dreapta-împrejur! Marea plecare din sistem

EXCLUSIV O mare mascaradă?! S-a confirmat dezvăluirea lui Coarnă. ‘Vela încearcă să-și facă imagine publică și pe coronavirus’

 

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare