avion boeing

sursa foto:  cnbc.com

Pierderi financiare masive pentru Aeroportul Internaţional “Henri Coandă”: Motivul pentru care marile companii aeriene ar putea părăsi România

Se anunță pierderi financiare masive pentru Aeroportul Internaţional “Henri Coandă”. Companiile importante ale lumii care operează, în prezent, pe aeroport, ar putea părăsi România. De asemenea, Aeroportul Otopeni ar avea de suferit și din punct de vedere al imaginii.

Potrivit jurnalul.ro, avioanele mari de 200 de pasageri și cele militare, nu vor mai putea ateriza de la 1 ianuarie 2018 pe Otopeni, cel mai mare aeroport din România, după intrarea în vigoare a legislaţiei europene cu privire la infrastructura aeroportuară. În prezent, cele două piste ale aeroportului sunt parţial funcţionale.

“Aeronavele mari, cele care operează zboruri transcontinentale nu vor mai putea opera pe aeroportul Otopeni începând cu 1 ianuarie 2018. Are legătură cu infrastructura de aterizare/decolare în mod special de anumite distanțe – e vorba de lungimi, de balizaj, de lipsa unor muchii pe marginile pistelor și o serie întreagă de conformități cerute care până azi erau tolerate. Din ianuarie 2018 este lege. Aeroportul Otopeni din păcate nu a făcut aceste investiții, suntem în plină iarnă și e la mintea oricui să înțeleagă că lucrări de infrastructură pe timp de iarnă nu se mai pot face”, a declarat ieri deputatul Marius Bodea, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor, cu ocazia audierii ministrului Felix Stroe.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, pista 1 a aeroportului se află într-o stare precară şi se închide periodic, din cauza deteriorărilor care apar mereu ca urmare a aterizărilor şi decolărilor de avioane mari, tip long courrier. În ceea ce priveşte pista a doua, aceasta este închisă pe o treime, de mai mult timp, exact după ce a fost “modernizată”. Şi asta pentru că lucrările au fost atât de proaste, încât nu s-a putut face recepţia acestora.

Ultima cârpeală a pistei 1 s-a făcut în luna septembrie a acestui an, pentru repararea a 38.000 de metri pătraţi de căi de rulare şi platforme.

Vezi și Lovitură uriașă pentru Zara! Ce au transmis muncitorii prin mesaje ascunse în haine clienților magazinului

Alertă de la eMAG! CEO-ul companiei spune că Guvernul ar putea să-i închidă

EXCLUSIV! Se repetă Colectiv! Telenovela groazei lângă București! Oameni dis

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare