„Țeapa” pe care și-au luat-o milioane de oameni! Mulți români nu știu asta

Presa internațională face publică o înșelătorie în care au picat milioane de oameni, printre care și români. Crezând că achiziționează un bun original, clienții ajung să fie păcăliți.

Cei care cumpără un ceas cu eticheta „Swiss-made” crezând că este vorba de un ceas produs în întregime în Elveția ar putea să se înșele, în condițiile în care o parte din componente precum cadranele, geamul sau cutiile ceasurilor sunt produse în China, Thailanda sau Mauritius, pentru ca la final să ajungă în ceasurile care sunt vândute sub eticheta „Swiss-made”, informează Reuters.

Regulile pentru producătorii care doresc să beneficieze de prestigioasa etichetă „Swiss-made”, pentru care cumpărătorii sunt dispuși să plătească o primă, au fost înăsprite în acest an. Cerința cheie este ca 60% din costurile de producție să fie suportate în Elveția, față de pragul de 50% în trecut care se aplica doar mecanismului principal al ceasului. Noile reguli sunt menite să crească încrederea cumpărătorilor în eticheta „Swiss-made” și să protejeze industria elvețiană de orologerie de concurență, în special cea asiatică.

Însă înăsprirea regulilor a făcut mai dificilă reducerea costurilor pentru producătorii de ceasuri elvețiene mai ieftine într-un moment în care industria trece printr-o criză severă. În schimb, au permit producătorilor de ceasuri mai scumpe să majoreze ponderea componentelor care vin din Asia pentru a-și proteja marjele de profit, scrie Agerpres.

„După ce regulile referitoare la „Swiss-made” au fost înăsprite avem mai puține comenzi, nu mai multe. Unii din clienții noștri ne cer să producem jumătate din componente în China pentru ca să putem fi mai ieftini”, a declarat Alain Marietta, de la producătorul de cadrane Metalem, care are sediul în orașul Le Locle, în cantonul Neuchâtel, leagănul industriei elvețiene de orologerie.

Mărcile de ceasuri cele mai accesibile au dificultăți în a face profit în Elveția din cauza salariilor ridicate, marjelor reduse și concurenței străine intense care împiedică producătorii elvețieni să majoreze prețurile.

Datele publicate de Federația industriei elvețiene de orologerie arată că exporturile de ceasuri cu prețuri de până la 600 de franci (514 euro) au scăzut cu 11% în primele zece luni ale acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, față de o creștere de 2,4% pentru toate categoriile de ceasuri.

În ultimii ani au apărut companii specializate care oferă mărci de ceasuri care beneficiază de eticheta „Swiss-made”, chiar dacă delocalizează la maxim producția de componente în țările cu costuri reduse. De exemplu, EOS Watch Development promite pe site-ul său de Internet să livreze ceasuri „Swiss-made” care permit clienților să facă economii prin combinarea furnizorilor elvețieni cu cei asiatici.

Pe segmentul ceasurilor de top, unde un exemplar se vinde pentru mai multe mii de franci, scăderea puternică a cererii după criza financiară din 2008 a dus la diminuarea profiturilor.

„Unele mărci de lux care anterior nici nu concepeau să cumpere componente din străinătate din motive de etică dar și pentru că prețul de comercializare al produselor lor este unul excesiv, permit în prezent acest lucru” a spus un producător elvețian de cadrane care a dorit să își păstreze anonimatul. Potrivit acestuia propria sa companie produce cadranele în special în Mauritius, unde salariile sunt mult mai mici, dar datorită unor operațiuni tehnice realizate în Elveția aceste cadrane pot beneficia de eticheta „Swiss-made”.

Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.

Vezi și Lovitură de TEATRU! Principesa Margareta nu se ține de cuvânt, privitor la înmormântarea Regelui Mihai! „Nu s-a mai pomenit niciodată în istorie așa ceva”

Vești bune pentru angajați! Ce tichete ar putea primi lunar

El a fost omul care l-a impresionat cel mai mult pe Regele Mihai: I-a dăruit o casă, bani și pământ

TAGS

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare



Nu uitaţi să daţi „Like”. În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.