mcdonald 0

sursa foto:  commondreams.org

Concurență în zona fast-food! Ce GIGANT american intră pe piață amenințând McDonald’s și KFC

Românii sunt fără dar și poate mari consumatori de fast-food. O analiză amănunțită arată că românii lasă în restaurantele de acest gen nu mai mult de 2 miliarde de lei. Companii internaţionale pre­cum McDonald’s şi KFC domină această zonă în România, dar din spate, vin puternic Subway și alte shaormerii locale. Se pare că foarte curând o altă rețea de restaurante își va face apariția.

Este vorba de un coleg al lui KFC, Taco Bell, cele două rețele fiind operate de Yum, alături de Pizza Hut.

„Segmentul de fast-food a atras atenţia con­sumatorilor români datorită activităţii bran­durilor internaţionale precum McDonald’s şi KFC care au reuşit să aducă mai aproape stilul de viaţă occidental“, spun analiştii ZF. Creşterea puterii de cumpărare i-a deter­mi­nat pe români să iasă mai des în oraş, iar restau­rantele de tip fast-food au avut de câştigat de pe urma acestei situaţii. Shaormeriile şi restau­rantele au devenit locuri de întâlnire pentru consumatorii de toate vârstele şi profesiile.

„Piaţa restaurantelor fast-food creşte, vedem o dezvoltare în ultimii ani“, afirmă Daniel Boaje, directorul general şi acţionarul minoritar al McDonald’s România. Compania este controlată de maltezii de la Premier Capital în proporţie de 90% şi de Daniel Boaje cu 10%. Americanii de la McDonald’s au vândut franciza lanţului de restaurante în decembrie 2015, până atunci grupul fiind prezent local în mod direct. Acum, la fel ca Subway sau KFC, şi McDonald’s este prezent în sistem de franciză.

Vezi și Rareș Bogdan îl amenință dur pe Liviu Dragnea! Ce informații deține despre liderul PSD

„Premier Restaurants România este liderul incontestabil al acestei pieţe, prin intermediul McDonald’s România controlând 29% din piaţă în valoare şi 31% în volum (număr de tranzacţii)“, potrivit Euromonitor. Pe locul secund se află lanţul american KFC. Fiecare dintre cele două lanţuri are circa 65-70 de localuri în România, iar afacerile lor cumulate sunt de circa 1 mld. lei, adică jumătate din piaţă. Ambele branduri au intrat pe piaţa locală acum mai bine de două decenii, când România abia învăţa ce înseamnă capitalismul.

Burger King, sau Subway sunt alte rețele care au prins contur pe piață. Primul, lanţul Burger King, mai este prezent local doar cu un restaurant în aeroport, după ce com­pa­nia care opera celelalte unităţi a intrat în insolvenţă în criză şi a tras obloanele. Restaurantul din aeroport este operat de o altă companie, care administrează acest brand în mai multe aeroporturi din lume, conform datelor ZF. Subway a venit local în 2012 şi s-a extins rapid, însă businessul este departe de cel al liderilor.

Vezi și Vin americanii! Ce renumită companie din România a fost achiziționată de aceștia

Cum s-a făcut de râs fiul celui mai bogat primar pe care l-a avut România vreodată

Devoalări incredibile în cazul preotului Pomohaci! Unde a putut să ajungă

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare