sursa foto:  renault.co,in

DACIA are mare concurență: Ce GIGANT vrea să detroneze DUSTER și ce super mașină a lansat

Supremația Dacia este pusă în pericol de noi apariții pe piața auto din România. După ce Ford a lansat prin subsidiara din România noul EcoSport, SUV-ul de clasă mică asamblat la Craiova, la un preț fără cusur, un al importator lansează pe piață o opţiune demnă de luat în calcul pentru toţi cei care îşi doresc un vehicul cu dimensiuni reduse, dar cu alură de vehicul de teren şi cu o gamă de preţuri care nu pune o presiune prea mare pe bugetul clienţilor.

Este vorba despre un nou model lansat de KIA, care va concura în segmentul SUV-urilor de clasă B cu prețuri accesibile, alături de vehicule precum Dacia Duster 1 sau Suzuki Vitara.

Potrivit capital.ro, segmentul în care debutează Kia prin nou Stonic este luat cu asalt de o întreagă serie de vehicule anunţate în această toamnă la Frankfurt Motor Show şi care ajung, rând pe rând, pe piaţă. Printre acestea se numără Ford EcoSport, Seat Arona, Skoda Karoq sau chiar fratele mai pretenţios al lui Stonic, Hyundai Kona.

Vezi și Un gigant american ‘atacă’ DACIA: Automobilul asamblat chiar în România, gata să detroneze noul Duster

Diferența dintre aceste SUV-uri este întradevăr prețul. Doar câteva dintre modele enumerate au prețuri de bază care încep sub pragul de 14.000 de euro. Cel mai cunoscut dintre acestea este, desigur, Dacia Duster, vehicul a cărui nouă variantă – care face pasul către intrarea în clasa compactă – tocmai a ajuns pe piaţă. În varianta anterioară, cel mai ieftin Duster costa 10.900 de euro, iar în noua configuraţie, preţul a urcat la 12.350 de euro.

Cel mai puternic concurent al SUV-ului românesc este Suzuki Vitara, model cu un preţ de bază de 13.550 euro. În acest context, KIA Stonic se plasează în coasta acestor modele, ajungând la clienţi cu un preţ minim de 13.709 euro.

Testat de Capital în variantele de propulsie 1.0 T-GDI – 120 CP, 1.4 GSL – 100 CP şi 1.6 DSL (diesel) – 110 CP, noul Stonic a atras prin stabilitatea în viraje, o direcţie sigură şi uşor de manevrat, o calitate bună a materialelor şi îmbinărilor din habitaclu şi o ergonomie crescută a postului de conducere. Pe de altă parte, interiorul ascet, fără multe detalii stilistice, contrastează cu exteriorul destul de agresiv, mizând pe sportivitate. Este demn de menţionat însă faptul că această sportivitate este doar aparentă, numai varianta dotată cu motorul 1.0 T-GDI care dezvoltă 120 CP, cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, asigurând o doză rezonabilă de adrenalină. Toate celelalte propulsoare din gamă furnizează exact puterea necesară pentru un condus liniştit şi economic, fără excese.

La capitolul preţ, cea mai ieftină variantă Stonic – Urban, 1.2 GSL, 84 CP şi cutie manuală cu cinci trepte – va avea de înfruntat un Suzuki Vitara cu câteva zeci de euro mai ieftin, cu un nivel de echipare similar, Cool, dar cu un propulsor 1.6 – 16V care dezvoltă 120 CP.

Vezi și Mutare fulger pregătită de Digi și Samsung: De ce vor beneficia utilizatorii începând cu luna februarie

Caracteristici tehnice KIA Stonic:

Motor                                      1.0 T-GDI

Capacitate cilindrică            998 cmc

Putere                                    120 CP

Combustibil                           benzină

Viteza maximă                      184 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       10,3 sec.

Consum mediu                    5 l/100 km

Emisii CO2                            115 g/km

Preţ                                         15.411 euro

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare