sursa foto:  g4media.ro

Expertul în sănătate publică Răzvan Cherecheș critică dur relaxarea restricțiilor: ‘Persoanele, oamenii, românii care vor muri în ianuarie vor muri din cauza măsurilor luate acum, în decembrie’

Profesorul de Sănătate Publică Răzvan Cherecheș, fost consilier onorific în cadrul Ministerului Sănătății, a lansat critici dure cu privire la măsurile de relaxare a restricțiilor anti-COVID-19: ”O abordare pur populistă. Persoanele, oamenii, românii care vor muri în ianuarie vor muri din cauza măsurilor luate acum, în decembrie”.

„Noi avem exact aceeaşi abordare pe care am avut-o şi în vară, respectiv relaxăm acuma, din timp, deşi nu avem niciun motiv. Totul merge pe o abordare pur populistă, nebazată pe niciun fel de dovezi ştiinţifice, urmând ca după sărbători, şi cu deschiderea şcolii, să avem o creştere accelerată. Pentru că, dacă ceva a învăţat guvernul anterior, a fost că nu au plătit, de fapt, au timp suficient până la alegeri, nu au fost arătaţi cu degetul pentru că persoanele care au murit au murit din cauza măsurilor iresponsabile luate de Guvern. Persoanele, oamenii, românii care vor muri în ianuarie vor muri din cauza măsurilor luate acum, în decembrie”, a afirmat Răzvan Cherecheș.
El consideră că atât persoanele vaccinate, cât şi cele nevaccinate ar trebui să facă un test rapid atunci când participă „la orice fel de adunare” alături de mai multe persoane, recomandând „atât cât se poate” păstrarea distanţei şi asigurarea ventilaţiei spaţiilor.

„Cu siguranţă după sărbători vom avea focare care vor continua să se propage în interior, în comunităţi”, a afirmat profesorul.

Referindu-se la propunerile privind implementarea certificatului verde COVID, el este de părere că acesta „a fost transformat într-o glumă”.

„Creşterea trei săptămâni consecutive… este ca şi cum ai zice: ai dreptul să chemi pompierii, dar când ţi-a luat foc al doilea etaj din casă, dacă arde numai parterul, îmi pare rău, dar nu poţi să chemi pompierii. E ridicol! Adică noi ştim că urmează o creştere, domnul ministru Rafila a anunţat că va veni în ianuarie un val cinci, dar prevenţia pe care o facem noi este să ne asigurăm că putem interveni doar atuncea când situaţia se va agrava. E ca şi cum ai zice nu ai voie să previi cancerul decât după ce ai făcut cancer”, a susţinut Răzvan Cherecheș.
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a explicat sistemul pe care l-a propus privind implementarea certificatului verde doar în anumite perioade, pentru toate activităţile, el argumentând că face aceste propuneri la acest moment în condiţiile în care nivelul de protecţie în rândul persoanelor vaccinate anti-COVID a scăzut, iar rezultatul testelor antigen rapide nu este unul relevant. El susţine implementarea aşa-numitului certificat „universal”, pentru toate tipurile de activităţi atunci când se constată, timp de trei săptămâni, o creştere „susţinută” a numărului de cazuri, indiferent de incidenţă, dar depinzând de trend, şi renunţarea la certificat atunci când incidenţa începe să scadă trei săptămâni consecutiv, până se ajunge la o incidenţă mică, nivelul urmând să fie stabilit de experţii de la Institutul de Sănătate Publică, conform news.ro.

Vezi și:

Alexandru Rafila: ‘Aceste măsuri luate de Guvern trebuie să fie primul pas din parteneriatul populației, din parteneriatul angajatorilor și operatorilor economici de diferite feluri cu autoritățile’

Șeful DSU, Raed Arafat: ‘Nu revenim la normalitate totală, există și o serie de măsuri de sănătate publică care rămân valabile’