volvo test masini autonome 2

sursa foto:  transporturiromania.ro

Decizia care va provoca un scandal uriaș: Ce trebuie să știe proprietarii mașinilor euro 2, 3 sau 4

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a făcut o propunere revoluționară care va stârni, cu siguranță, revolta printre bucureșteni. Noua regulă va intra în vigoare de luni și vizează toate mașinile euro 2, 3 și 4. 

Este vorba despre taxarea sau interzicerea acestor mașini în centrul Bucureștiului. Aceasta a fost discutată într-o dezbatere publică de funcţionarii primăriei, de reprezentanţii societăţii civile şi toată lumea a fost de acord: prin zonele centrale vom merge pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun, informează PRO TV.

Accesul maşinilor în centrul oraşului va fi interzis, în special este vorba de maşinile care poluează mult. Ar fi vorba de motorizările euro 2, 3 sau 4. În schimb, bucureştenii sunt încurajaţi de funcţionarii primăriei să circule mai mult cu bicicleta. Astfel, promit 100 de km de piste pentru biciclete, dar şi spaţii de închiriat sau chiar parcări specializate.

Astfel de parcări pentru biciclete există deja în marile oraşe ale Europei, însă acolo sute de mii de oameni renunţă la maşini pentru a se deplasa pe două roţi. Au şi infrastructură, iar aerul e tot mai curat.

Vezi și Guvernul ia în BRAȚE zeci de mii de pensionari! Ce a intrat în vigoare la 9 februarie

Nu şi în Bucureşti, particulele fine de praf, dar şi noxele depăşesc valorile maxime aproape două luni pe an, potrivit măsurătorilor. Limita impusă de Uniunea Europeană este de 35 de zile. De vină este traficul, în proporţie de 66%, urmat de industrie şi încălzirea locuinţelor.

Aşa că, limitarea accesului maşinilor poluante şi taxarea celorlalte au fost principalele măsuri propuse în planul pentru calitatea aerului.

Ioana Şuteu, Serviciul Monitorizarea Calității Mediului: “Oricâte măsuri vor fi luate până nu vom proceda la diminuarea traficului în centrul oraşului nu vom obţine încadrarea în limita admisă.”

Sorin Chirică, city manager: “Avem nevoie de taxa de centru, dar coroborat cu planul de parcări pe zona centrală. Dacă pot suporta să achiziţioneze un autoturism, trebuie să-ţi permiţi taxa.”

O altă măsură ar fi încurajarea bucureştenilor să circule cu transportul în comun, care, pentru a-şi face loc prin traficul sufocant, are nevoie de benzi unice. Pentru început, acestea vor fi create pe DN1, la intrarea în oraş, spre Kiseleff, Dorobanţi, Enescu, Magheru.

Măsurile au fost încurajate de societatea civilă, care a venit şi cu observaţii.

Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ: “Benzile unice nu au continuitate. Cu ce ne ajută că merge cursiv câţiva kilometri şi după ăsta stau blocaţi.”

Vezi și Lidl anunță o schimbare de proporții: Ce mutare pregătește gigantul de la 1 martie

Filon Aurel, asmatic: “Eu sper să trăiesc şi eu câţiva ani, vă rog din suflet, noi asmaticii avem probleme.”

Primăria trebuie să deblocheze şi licitaţiile pentru cumpărarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze. În plus, pe terenurile părăsite, o sursă importantă de praf, trebuie plantaţi pomi. Primăria se obligă să construiască parcări mari la intrările în oraş, unde îşi vor lăsa maşinile cei care fac naveta. De asemenea, intenţionează să pună taxe pentru locurile amenajate din oraş.

Maşinile de pe bulevardele centrale vor fi periodic ridicate pentru a spăla temeinic asfaltul murdar şi plin de praf.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare