sursa foto:  pezevenchi.ro

Vești uriașe! Vom scapa de plata unei noi taxe

Vești uriașe pentru toți românii! Avem toate şansele să scăpăm de o nouă taxă, deoarece Guvernul nu a gasit o formulă necontestabilă în instanţă.

Guvernul nu a reuşit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiţie, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităţilor, astfel că parcul auto naţional va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla, a anunţat la Craiova ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu
„În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii şi multe dintre ministerele abilitate, nu au reuşit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiţie, aşa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, a spus astăzi ministrul Mediului, indicând că Guvernul se va concentra asupra înnoirii parcului auto naţional prin Programul Rabla, citat de profit.ro.

La finalul anului trecut, Ministerul Mediului anunţa că ucrează de zor la forma finală a unei noi taxe de poluare, care se va aplica de la începutul anului viitor. Noul bir nu va fi doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.

„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, afirma ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.

„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândeşti şi la capacitatea cilindrică şi la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a preciza atunci ministrul Mediului.

De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.

De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.
„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, explica la vremea respectivă Gavrilescu.

 

Vezi și

Mălin Bot dinamitează scena politică! Ultima mișcare făcută de protestatarii #Rezist – Lovitură pentru parlamentari

SURSE Foc de paie în PSD! Liviu Dragnea a făcut pace cu cei care îl strângeau cu ușa

EXCLUSIV Îl ustură la buzunar! Cât îl costă pe Liviu Dragnea spitalizarea și analizele

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare