sursa foto:  Digi24

Digi 24 pe făraș! Amenda uriașă primită din partea CNA

Trei posturi de televiziune, Digi 24, Realitatea TV și România TV, au fost amendate de CNA pentru difuzarea vocii victimei din înregistrările de la 112 în relatările cazului Caracal, totalul amenzilor depășind suma de 100.000 de mii de lei, a confirmat, pentru MEDIAFAX, Radu Herjeu, membru CNA.

Digi24, Romania TV și Realitatea TV au primit amenzi de câte 35.000 de lei fiecare pentru că au difuzat și vocea Alexandrei Măceșanu, în ciuda rugăminții formulate inițial de familia victimei. Alte posturi monitorizate, ca Antena 3 sau B1 ca și televiziunile generaliste nu au fost sancționate, optând să difuzeze numai vocea operatorului de la numărul de urgență, nu și replicile adolescentei care cerea ajutor.

Membrii Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) au votat inițial pentru două sume diferite propuse pentru amendă, 25.000 și 50.000, fără ca vreuna să obțină numărul de voturi necesar pentru a fi adoptată. Soluția care a avut succes a fost o valoare intermediară a amenzii, de 35.000 de lei. Trei membrii CNA au votat împotriva tuturor propunerilor, Cristina Pocora, Dorina Rusu și Alexandru Kocsis. Cei care au susținut soluția amenzii au fost Răsvan Popescu, Radu Herjeu, Ramona Sorescu, Radu Călin Cristea, Orsolya Bosos, Monica Gubernat, Nicolae Bălașa și Gabriel Tufeanu, potrivit surselor MEDIAFAX.

Sancțiunea a fost adoptată pentru încălcarea punctului 2 din Art. 39 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, potrivit căruia ”difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”.

”Întrunit în ședința publică din 26.09.2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a sesizărilor primite pentru modul în care au fost difuzate convorbirile telefonice avute de Alexandra Măceșanu la numărul 112. Au fost monitorizate emisiuni informative și de dezbateri din zilele de 30 și 31.07.2019 transmise de posturile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1. Constatând încălcarea prevederilor art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, Consiliul a decis să sancționeze cu câte o amendă de 35.000 de lei posturile Digi 24, Realitatea TV și România TV care au difuzat înregistrările cu vocea Alexandrei”, arată un comunicat remis MEDIAFAX.

În aceeași ședință, ca urmare a analizării rapoartelor de monitorizare întocmite de direcția de specialitate, CNA a decis să aplice postului România TV și o amendă de 10.000 de lei, deoarece ”la difuzarea emisiunii „Breaking News – Ediție Specială” din data de 15.08.2019, nu au fost respectate prevederile art. 34 alin. (1) și nici dispozițiile art. 40 alin. (2) și (4), art. 64 alin. (1) lit. b) și art. 66 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual”, potrivit cărora ”Orice persoană are dreptul la propria imagine” (Art. 34 – 1) și .”În cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. (…) (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea” (Art. 40)”.arată comunicatul CNA.

De asemenea, postul România TV a fost sancționat și cu o somație publică privind faptul că emisiunea „Breaking News” din 26.08.2019, radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului., arată textul remis MEDIAFAX de către Biroul Comunicare și Relații cu Publicul din CNA, potrivit cărora ”În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”.

Nucleara în Poliție, după cazul Caracal: Reînvie un serviciu!

EXCLUSIV Cine a fost partenerul olandezului acuzat că a ucis-o pe fetița de 11 ani, din Gura Șuții

Asemănarea dintre Gheorghe Dincă și monstrul care a omorât-o pe fetița de 11 ani: Unde au lucrat

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare